Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing kanonhelg på haga :)

  • kanonhelg på haga :)

    Publicerad av tbsurf på 21 augusti, 2011 vid 19:40

    Yes, vilken kanon helg det har varit på haga
    fre: kvällsurfing till solen gått ner med Björnen, Mick, PetterM och kinetic
    lör: speedsurfing i dammen med svenska eliten
    sön: lättvindsslalom med Stoffe (slalom-champ) och Jonas
    yihaa 🙂
    Lätt stukad på väg hemåt, och proggen ser väl ok ut för fituna imorrn?

    styret svarade 12 år, 8 månader sedan 12 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • p-malmkvist

    Medlem
    21 augusti, 2011 vid 20:02

    Yes det var en kul helg i dammen:cool2:

  • larsd

    Medlem
    21 augusti, 2011 vid 20:11

    Just rub it in …

  • tobhed

    Medlem
    21 augusti, 2011 vid 20:29

    exakt, håller med Lars…

    men snyggt seglat alla ni som var där – extra hatten av för Mattias som nu ligger på month top-10 =)

  • larsd

    Medlem
    22 augusti, 2011 vid 05:03
    tobhed;666717 wrote:
    exakt, håller med Lars…

    men snyggt seglat alla ni som var där – extra hatten av för Mattias som nu ligger på month top-10 =)

    … och gick upp i ledningen på Sverige-rankingen! GRATTIS!!!

  • mattias-j

    Medlem
    22 augusti, 2011 vid 12:04

    Super härlig dag blev det!! Det började med ett riktigt gott skratt när Richardsson kliver ur bilen och tar på sig dunjackan(vi var där 05.45).I ena kardborren hänger en BH. Till storyn hör att han såg riktigt nyvaken ut, ruffsig i håret och tankspridd som bara han kan vara….

    Vi hade inte behövt varit där så tidigt, eftersom vinden kom typ 08.30 och hängde väl i till 12.30 eller liknande. Jag hittade verkligen rätt inställning på grejjerna denna gång. Skönt för nu vet jag hur jag ska rigga i framtiden. Valde 6,2 eftersom proggen var 14-20 m/s, men jag tror inte vi hade mer än 14-15 m/s någon gång i dammen.

    Nu ska jag snacka med Boggie på allvar om weed fenor. Detta var egentligen första gången som jag verkligen kunde prova prototypen jag fick i våras. Det är en 45 graders rejkad Slingshot 25 med lite fixad profil. Så länge vi kunde segla skapligt nära revet och hade platt vatten så greppade den kanon. Jag blev nästan chockad när jag efter en liten paus bytte från Hurricane 22 som jag körde först när trycket var lite dåligt, till Slingshot weed. Jag hoppade upp och kryssade ut till startpunkten. Hittills hade jag kört typ 38,5 på 10 sec och inte nått 40 knop på topp. Nu hoppade jag upp skotade hem och gasade på. Det kändes ungefär som tidigare men det där goa smattret som blir under brädan när man går över 40 knop både kändes i fötterna och hördes, och när jag hoppade av så visade GPS:en 41,87 på topp och 40,62 på 10 sec. Då bestämde jag mig för att jaga mitt PB om jag så skulle behöva åka helikopter hem. Efter det så bara flöt det på. Fick ihop 5 repor över 40 och tänkte ge upp,(whiplash=nackont, sprucken stortå och kraschat segel med trasiga lattor) då ökade vinden lite till. Marcus och Markus började också rapportera in ett gäng repor över 40 på 10 sec. Så det var ju bara att åka lite till. Tack Richardsson för att du övertalade mig!! Det hade dock vridigt och blev lite mer “rullande” chop i banan så jag bytte till Hurricane 20 och den satt fast lite bättre i choppet. Fick till 40,87 och 40,53 efter detta. Om jag inte hade kört dessa extra runder så hade avg hamnat runt 40,4 knop och då hade Emanuelsson vunnit som vanligt. Petter seglade också riktigt bra, man ser när någon hittat “flytet”. Brädan åker liksom ovanpå vattnet…Gött är det !!!!!!!!!!!!!!

    Nu blev det en liten story av detta, men det kanske glädjer någon…

    Hade faktiskt 4 repor till över 40 avg… rubbing it 😀

  • klang

    Medlem
    22 augusti, 2011 vid 12:18

    Härlig läsning mattias, du förtjänade varje runda, vilken kämparglöd, stort grattis

  • davven

    Medlem
    22 augusti, 2011 vid 17:53

    Kul läsning & grymt kört, själv drog jag ner till Grönis & testade vågor.
    Dock utan slalomplanka, var inte fel det heller och svulla i sig lite riktig vågkörning
    för första gången ..

    Kan skicka upp ett par bilder på kompisen Mikael in action från grönis ..
    Nästa V prognos står jag i Dammen, “förhoppningsvis?”

  • marden

    Medlem
    22 augusti, 2011 vid 19:53
    LarsD;666711 wrote:
    Just rub it in …

    +1

    Annars grymt bra av dig Mattias ,skönt att du slog mackorna 😉
    Impad av Petter också .

    Men nästa helg då djä…ar

  • thomas-althin

    Medlem
    23 augusti, 2011 vid 09:53

    Jamen ser inte proggen rätt bra ut för lördag-söndag?? Kanske dags för dammen-premiär??

  • swe117

    Medlem
    23 augusti, 2011 vid 10:06

    Vilka grymma gubbar ni är där uppe, bra kört.
    Jadu Tompa, det har vi pratat om länge nu… att åka upp och få provköra dammen alltså, om det blir vind tingar jag gärna en plats i bilen 😉

  • thomas-althin

    Medlem
    23 augusti, 2011 vid 10:35

    Då önskar vi oss alla en good progg:) platsen är din Uffe!

  • peter-b

    Medlem
    23 augusti, 2011 vid 10:41

    Dessutom kommer sissta deltävlingen i Schlalom cup att avgöras till helgen. Så håller prognosen så kan ni både speeda och segla slalom. Kolla http://www.owc.nu för mer info om tävlingen. Nu ser ju prognosen bra ut men det är ett par dagar kvar, så det är bara att hålla tummarna.

    Peter

  • styret

    Medlem
    25 augusti, 2011 vid 13:33

    Stoffe? Champ? 2an menar du…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing kanonhelg på haga :)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.