Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kanske lite tidigt

  • Kanske lite tidigt

    Publicerad av tdk på 28 december, 2004 vid 21:18

    att säga än, men det ser nästan ut som att surfing säsongen 2005 börjar skapligt tidigt… Helgen är räddad.. Hoppas bakfyllan lyser med sin frånvaro.. grin.gif

    ola_p svarade 19 år, 4 månader sedan 7 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • ola_p

    Medlem
    28 december, 2004 vid 22:05

    ser bra ut…

  • s

    Medlem
    29 december, 2004 vid 12:31

    Nä! Nu MÅSTE jag få igång min bil!
    Jag måste få några dagar av all denna vind som bara strömmar in över landet! Örat är ju helt nu också, så det är bara att segla!

    Bilen har stått still ett par veckor sedan den gick väldigt dåligt då jag körde sist. Jag tror det är något så enkelt som tändningen, tändkablar, fördelare eller liknande som krånglar.
    Är det ingen som är bilmekaniker här på konfen och som kan VW Transporter 94:or (5cyl benin)???

    /Staffan

  • peter-andersson

    Medlem
    29 december, 2004 vid 12:46

    vart kör du imorgon staffan? ska upp till gbg. dock ej seglat på 1.5 månad eller nåt.

  • s

    Medlem
    29 december, 2004 vid 13:34

    Inte jag heller. Men det beror inte bara på min bil. Jag lyckades lägga örat i vattenytan lite väl hårt i början av november, spräckt trumhinna blev följden! Tredje skadan i år. Små grejer men alla har hindrat mig från att segla… Knäckt revben, avdragna fingerligament, spräckt trumhinna… mad.gif

    Jag åker i så fall till Apelviken tror jag. Alternativ blir det Fiskebäck eller kanske t.o.m. Askim. Apelviken har vi klubbstugan, det andra är hyffsat nära hem då jag garanterat börjar frysa efter ett tag…

    /Staffan

  • surfslusken

    Medlem
    29 december, 2004 vid 13:50

    Ser ju inte ut som att de blir nåt imorrn, verkar som att vi får hålla oss till helgen. Men så fort de tutar i ses vi i Läjet alt Apelviken beroende på riktning.

    Va ute i Läjet på juldan och det var otroligt nog inte alls så kallt man hade förväntat sej. Solen sken och 4,7an va tokstor. Det som satte stopp till slut var krampen i underarmarna, man har ju inte seglat me handskar på 6-7 år!

    Hoppas verkligen prognosen stämmer för helgen, vore en fin start på året så man kan klämma in 100 surfdagar 2005. Omöjligt ellr??

  • JOHN_j_RAMBOO

    Gäst
    29 december, 2004 vid 13:57

    Ser la gött ut imorgon cool.gif

  • surfslusken

    Medlem
    29 december, 2004 vid 14:04

    Japp! Du har så rätt Rambo, ja va redan inne på fredan, o det såg ju inte så vidare ut. Har ju zipp koll på dagarna just nu!

    Surf imorrn då!!

  • s

    Medlem
    29 december, 2004 vid 14:12

    Har ni sett att DMI kommer ta bort dessa vackra bilder!!!

    Ersätts av färgkonfunderande kartor, men de har i alla fall bättre upplösning…

    cmssejlerskagerrakvind_7.gif

    Ser inte Sverige lite väl grått ut… Svårt att se kustlinjen ibland.

    /Staffan

  • JOHN_j_RAMBOO

    Gäst
    29 december, 2004 vid 14:15

    ..finner inga ord

    va står den läckra bruna färgen för do? bajj mycke vind? blush.gif smirk.gif wink.gif

  • lars_k

    Medlem
    29 december, 2004 vid 14:31

    Bajsbrunt står för 11-14. Bra att de klämt in fler bilder så att man får en var 3:e timme mot var 6:e innan.
    Bara att hålla utkik efter bajsbrunt och gult i fortsättningen… =)
    Verkar vara Apel/lejet som gäller imorgon f.m…risk att det lägger sej på e.m…kanske.
    http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/farvandsudsigter/kattegat.htm

  • peter-andersson

    Medlem
    29 december, 2004 vid 18:22

    kör du så skicka mig ett sms då! 0702758411, jag häckar förmodligen i askim om inte adde har andra planer.

  • the_novice

    Medlem
    29 december, 2004 vid 19:24

    Är rätt sugen på Lejet alltså, kan man bara komma iväg tidigt så kan det nog bli bra där imorgon fm. Är det ngn som skall ner?

  • ola_p

    Medlem
    30 december, 2004 vid 20:26

    Denna kan man ju kolla också…
    http://ocean.dmi.dk/

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kanske lite tidigt

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.