• Kap Verde

    Publicerad av mag på 16 maj, 2006 vid 20:57

    Ni som sett bilderna i senaste SURF och Windsurf har nog känt samma sug som jag. Har ni inte sett bilderna så är det bara att köpa genast. Grymma fotografier!!!

    Okej, jag inser att jag inte fixar de vågorna levande många minuter men det måste ju finnas otroliga vågor även för mig, eller hur? Punta Preta och andra halvmonster skulle kännas bra att bocka av. Nu måste det bara bli av, jag tänker boka in mig en månad och bara vänta på att någon av alla dessa vågor bryter. Och ta en tur och leta lite på övriga öar.

    Nog snackat, julen är ju ändå så mörk och kall hemma. En bra julklapp till mig – tycker ni inte?! 😀

    /Magnus

    mag svarade 17 år, 12 månader sedan 5 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • steffo

    Medlem
    17 maj, 2006 vid 09:29

    Det ska tydligen gå charter dit till vintern har jag hört så det är bara att åka.

  • mag

    Medlem
    17 maj, 2006 vid 12:29

    Läste också det, från mitten på januari. Men jag vill dit över jullovet. Men charterflyg innebär chanser till restresor 😉
    /Magnus

  • basse

    Medlem
    18 maj, 2006 vid 05:39

    Var det inte en artikel om Kap V. i Boardseekermag nu senast. På reseavdelningen…. läs den noga….. nej det var från Creta men det finns en om Kap V. också.

  • styret

    Medlem
    18 maj, 2006 vid 07:32

    vågor och knark. kan det bli bättre? tror knappast det.

  • mag

    Medlem
    18 maj, 2006 vid 10:41

    Precis som alla andra RIKTIGA surfspots runt jorden! Bara att åka med andra ord, dit rökarna åker är det alltid bra vågsurfing/vågsegling.

    Tack för tipset om artikeln basse!
    /Magnus

  • andreas-f

    Medlem
    20 maj, 2006 vid 08:05

    Är det bara Punta Preta som gäller på Kap Verde eller finns det snällare vågspots också? Läste nånstans om ett spot som hette Shipwrecks men det verkade rätt styggt det med. Man vill ju gärna få segla mer än tre minuter innan hela utrustningen förvandlas till julpynt.

  • mag

    Medlem
    22 maj, 2006 vid 12:54

    Det finns flera snällare vågställen att välja på. Fast lika lugnt som hemma är det nog inte.
    /Magnus

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.