Taggad: 

  • Kap Verde

    Publicerad av lukasw på 2 oktober, 2008 vid 13:20

    Tänker åka med tjejn till Kap Verde i december över jul. Har nån varit där?
    Hur är det med vinden osv.

    Sen tänker vi dra om 2 veckor men vi vet inte var tänker på Fuerteventura, hur är vindar där om man väger 110kg

    mvh

    Lukas

    imported_borje svarade 15 år, 6 månader sedan 11 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • thomast

    Medlem
    2 oktober, 2008 vid 16:50

    Det blåser lika mycket oavsett hur mycket man väger..hihihi

  • endy

    Medlem
    3 oktober, 2008 vid 08:22

    @lukasw 504475 wrote:

    Tänker åka med tjejn till Kap Verde i december över jul. Har nån varit där?
    Hur är det med vinden osv.

    Sen tänker vi dra om 2 veckor men vi vet inte var tänker på Fuerteventura, hur är vindar där om man väger 110kg

    mvh

    Lukas

    Jag ska bara säga att Kap Verde är inget ställe man ska åka till om man är lite tyngre, det blåser oftast inte mer än 6-9 m/s
    Ge och ta vad man är ute efter med sin segling, freeride med större segel >7 kvm
    Vågseglingen är medel till svår ofta guppsegling med ström/kraftfulla vågor.

  • mag

    Medlem
    3 oktober, 2008 vid 19:22

    För en normalseglare är det kanon, lite frånlandsvind men om vattenstarten sitter är det bra. Kör inte vid Mistralcentret utan vid Fanatic och ANgulocentren i östra delen av sydbukten. Skön freeridesegling med lite vågor om vindswellen är större eller grundswellen från syd (ovanligt i dec).

    Segel på 5,5-7,0 och större bräda om du inte är så superduktig. Jag körde 2 vågbrädor med 5,5 som störst men som Endy sa, mest guppa ut (4-7m/s) i frånlandsvind och grymmerida in på revvågor, dvs inget för den ovane. Men oj va bra det kan bli!!!

    /Magnus

  • sourra

    Medlem
    3 oktober, 2008 vid 23:38

    Vilka bolag flyger dit i december?

  • lelleee

    Medlem
    4 oktober, 2008 vid 03:06

    fritidsresor, vilken månad var du där Johan? Frågan är om man vågar satsa på december?? Det är ju första blåsmånaden

  • sourra

    Medlem
    4 oktober, 2008 vid 07:30

    Var där 1-22 januari. Endast en dag var det kass vind.

  • lelleee

    Medlem
    4 oktober, 2008 vid 22:03

    Då blir det cabo verde 11-19dec :):) weii

  • cjs

    Medlem
    27 oktober, 2008 vid 20:24

    Finns det plattvatten också? Skön ö annars??

  • k-man-2

    Medlem
    5 november, 2008 vid 12:08

    åker dit med min sambo den 9 februari och stannar en vecka om allt går enligt planerna.
    allt för att överleva den dryga vintern här hemma. har lovat att det inte ska bli en surfsemester utan fokus ska ligga på avslappning och romantik… men om det blåser så kommer jag nog ha svårt att låta bli.

    hyr grejor här:
    http://www.surfcaboverde.com/bottommenu/windsurf_boavista.html

    bor här:
    http://www.riu.com/en/clubhotel-riu-karamboa-cape-verde.html
    (boa vista)

    åker med fritidsresor, all inclusive. bamseklubben och hela rubbet… går på 11 bananer per skalle men det får det vara värt.

  • sinker

    Medlem
    5 november, 2008 vid 16:00

    Jag hade kontakt för ett tag sen med en local, Jean-Sebastien som gör pontapreta.com så här svarade han på mina frågor…

    Cabo Verde is fine for children if they are 2 years or more.
    The best season for big waves in January to March.
    But you need to be aware that wind here is very light, especially compared to Pozo.

    My stuff is 92 liters (for most of the time) + 83 liters, and 5.8m² + 5.5m² …
    Jean-Sebastien



    Jean-Sebastien!
    Me and my buddies (and families) are talking about going to Cabo Verde. We usually go two weeks to Pozo, Gran Canaria but we would like a better place to practice our wave skills. Cabo seems fantastic.

    Do you have any hints on how to get there, when to go and where to stay. We would be looking for something which is ok for kids 2-8 yrs and dads with 66 ltrs and 3.3-5.3.

  • gonzo

    Medlem
    5 november, 2008 vid 20:04

    @cjs 512287 wrote:

    Finns det plattvatten också? Skön ö annars??

    ja bara några hundra meter ifrån pp rak offshore. finns inte något att göra om det inte blåser. inget att se bara skit, men bra surf

  • lelleee

    Medlem
    6 november, 2008 vid 17:44

    @gonzo 513945 wrote:

    ja bara några hundra meter ifrån pp rak offshore. finns inte något att göra om det inte blåser. inget att se bara skit, men bra surf

    men Gonzo har du så svårt att sysselsätta dej med nått 😉 hur blir det med dom där hälstropparna??

  • imported_borje

    Medlem
    13 november, 2008 vid 08:08

    Gå in på min hemsida och titta under resedagbok. Där finns utförlig information om Kap Verde och en mängd bilder. http://www.westcoastwindsurfing.se

  • imported_borje

    Medlem
    13 november, 2008 vid 08:10

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.