Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Kap Verde 7-14 januari 2016

  • Kap Verde 7-14 januari 2016

    Publicerad av jaksel på 2 januari, 2016 vid 21:12

    Jag och familjen ska ner till Kap Verde den 7 januari (om några dagar bara). Vi bor på Vila do Farol Resort i staden Santa Maria på ön Sal. Vi har en 1-årig bebis + svärföräldrar som hänger med, men vi ska försöka få till i alla fall några dagar kitesurf.

    Jag har kört i ca 5 år så jag känner mig ganska trygg, men min sambo har inte riktigt kommit igång helt. Vi släpar med egen utrustning (7 + 10 kvm i första hand, ev. 15 kvm)

    Nån mer som ska dit då? Några tips kring kitesurfing eller annat relaterat till Kap Verde?

    //Jakob

    judo-freddan svarade 8 år, 3 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • jaksel

    Medlem
    16 januari, 2016 vid 19:26

    Eftersom ingen svarade så får jag sammanfatta erfarenheterna själv här…

    Resan till Kap Verde vart väldigt lyckad. Tyvärr så var vinden inte speciellt bra just under denna veckan. Torsdag, fredag, lördag och söndag var hyfsade med 6-7 m/s, men då fick jag plocka fram min stora 15 kvm (som jag var på vippen att lämna kvar i Sverige). Körde först på stranden i Santa Maria, men blev tipsad om att åka till kite beachen på östra sidan istället. Där är förhållandena lite bättre, med framförallt jämnare vind, men fortfarande så svagt att jag körde 15 kvm.

    Hotellet (Vila do Farol) har jag bara positiva omdömen om. Bra mat (framförallt färsk nygrillad fisk), och bra service. Deras snack bar nere vid stranden/poolen hade supergod pizza!

    Både jag och min sambo ångrar dock att vi inte stannade 2 veckor istället för 1 vecka. Tror att man har betydligt större chanser att få bra vind då.

  • dendrite

    Medlem
    16 januari, 2016 vid 19:35

    Låter som en trevlig resa! Körde du formulabräda (med tanke på segelstorleken)?

  • jaksel

    Medlem
    17 januari, 2016 vid 14:39

    Nej, jag hade en sån här bräda: http://epikoo.com/kiteboarding/gear/kiteboards/liquid-force-concept-2009

    Hade säkert gått bättre med en lättvindsbräda.

  • judo-freddan

    Medlem
    20 januari, 2016 vid 15:45

    Att du får ont om svar kan bero på att du har postat i vindsurfingavdelningen.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Kap Verde 7-14 januari 2016

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.