Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Kap verde i Januari

  • Kap verde i Januari

    Publicerad av spinken på 25 november, 2009 vid 01:42

    Var är det bäst att hyra prylar i Santa Maria??
    Kollade lite på Angulo….
    Tacksam för tips…..

    bg45 svarade 14 år, 1 månad sedan 17 Medlemmar · 29 Svar
  • 29 Svar
  • chris

    Medlem
    28 november, 2009 vid 17:45

    Kanske är lite färgad men Mistral har 2 centra. Ett som är granne med Angulo och ett som ligger lite mer i bukten. Nu har dom 2010 Fanatic så lite beror på vad man gillar för brädor.

  • wilund

    Medlem
    29 november, 2009 vid 21:18

    jag bodde på rui fonana ? där har angulo ett minicenter på hotellestranden, det ligger 1km från punta preta och ca 3km att gå in till stan längst med stranden eller 5 min och ca 50 .- med bil.

    det är nog bäst surfhäng på angulo centret i stan, samt att de kör dagsturer om man vill se någon annan strand

  • claes6

    Medlem
    4 december, 2009 vid 12:57

    Bodde också på Rui Funana när jag var där (i påskas) och var jävligt nöjd med vinden och förhållandena. Nord kommer åt riktigt bra och det är i stort sett konstant sideshore. Lite sämre med prylarna de hyrde ut (Surfzone, som även finns inne i Santa Maria), ffa brädorna, men det funkade bra.

    Kollade dock även in Santa Maria-uthyrningarna och Angulos nya. Och skulle jag välja utifrån prylar och häng skulle det bli Angulo, varje dag i veckan. Dock var förhållandena där, just då i alla fall, mycket sämre än vid Riu Funana (men bättre än Santa Maria!). Man var tvungen att dra ut en 500-600 meter för stabil vind och sedan kryssa tillbaka. Men i januari kanske det är bättre, vad vet jag.

    Som någon tidigare sagt härinne så tar bebyggelsen i Santa Maria mer och mer vind från spotsen på södra delen av ön. Och värre lär det bli – det byggs utav helvete.

  • spinken

    Medlem
    12 december, 2009 vid 23:24

    Bokat och klart 18 jan….
    Tre norrlänningar med noll koll :santa:
    Är det nån som ska dit samtidigt????

  • sebbe87

    Medlem
    13 december, 2009 vid 15:01

    Vi får hoppas att ni får surfa mycket, tyvärr finns det inte så mycket att göra annars.

    Jag var där en vecka över julen och fick surfa 4 av 5 dagar med 4.4 vilket var helt underbart.

  • skanepaul

    Medlem
    13 december, 2009 vid 21:29

    Temp i vattnet i januari/feb?

  • wilund

    Medlem
    13 december, 2009 vid 23:09

    kanske 20-25 grader man behöver ingen våtdräkt.
    jag hade en shorty som det blev lite väl varmt i. rashguard var lagom, ger ju lite solskydd för en vinterblek skandinav.

    ps . hyr beachbuggy , charterturist varning ja , men otroligt vackert och spännande att köra längst stränderna och genom stenökenlandskapet alla Mars.

  • claes6

    Medlem
    14 december, 2009 vid 19:28
    SkånePaul;592190 wrote:
    Temp i vattnet i januari/feb?

    Max 20, skulle jag säga. Det är rätt svalt, faktiskt. Jag körde i 2mm-våtdräktshorts och en varmare variant av rash guard (långärmad) och det funkade. Men många av de jag såg körde med våtdräkt.

  • skanepaul

    Medlem
    16 december, 2009 vid 12:44

    Tack för svaren! Jag kan frysa i Egypten på sommaren ibland, så jag får ta med våtis. Ursäkta att jag lånade tråden lite.

  • blast

    Medlem
    3 januari, 2010 vid 15:27
    Spinken;592106 wrote:
    Bokat och klart 18 jan….
    Tre norrlänningar med noll koll :santa:
    Är det nån som ska dit samtidigt????

    Jag o ickesurfande sambon bokade precis en vecka Sal från den 25 jan. Hade varit skoj om någon är där nere samtidigt o tex vill dela bil för att hitta de bäst vågspotsen.

    Sedan står jag i valet o kvalet om man skall ta med sig utrustning eller hyra på Angulo. Vet någon om man kan ta med centrets grejer själv till vågspotsen eller måste man alltid åka gemensammt med de från centret?

    /kristoffer

  • dr-masse

    Medlem
    4 januari, 2010 vid 12:22

    Jag tog med mig hyrgrejor på egen hand från Angulo-centret, inga problem.

    Dock bäst att vara två-tre om man vill åka iväg till roligare spots, jag fick tyvärr ingen segling på västsidan (= bäst).

  • martin71

    Medlem
    6 januari, 2010 vid 06:17

    Hej

    Åker till Sal första veckan i Mars. En vecka är ju egentligen för kort så vi försöker förbereda oss på att flänga runt över ön för att få segla. Har utan att lyckas försökt hitta en spotguide inklusive karta.

    http://www.angulocaboverde.com/cabo-verde/best-spots/ finns det visserligen en kortfattad spotbeskrivning – dock utan karta. Spotnamnen verkar förövrigt (till övervägande delen) vara hemsnickade.

    Har även sökt här i forumet (finns ju mängder av sköna beskrivningar!) och har googlat efter karta i .pdf format mm mm – men utan resultat.

    Är det någon som har tips om vart jag kan hitta en karta?

    /Martin

  • koste

    Medlem
    7 januari, 2010 vid 14:31

    Vi hade med oss prylarna och förvarade dem hos Josh i Angulocentret för ca 400 i veckan, vågbrytet mitt på santa maria stranden kan vara rejält, tappade brädan och bommen gick av på 4 ställen, seglet gick varenda panel på, masten klarade sig.

    Tur att Josh sålde fina demosegel..
    Jag var där 2 v med hemkomst 26 dec, det blåste 5-5,7 dygnet runt, och 25 i vattnet.

  • blast

    Medlem
    11 januari, 2010 vid 20:04
    Martin71;594126 wrote:
    Hej

    Åker till Sal första veckan i Mars. En vecka är ju egentligen för kort så vi försöker förbereda oss på att flänga runt över ön för att få segla. Har utan att lyckas försökt hitta en spotguide inklusive karta.

    http://www.angulocaboverde.com/cabo-verde/best-spots/ finns det visserligen en kortfattad spotbeskrivning – dock utan karta. Spotnamnen verkar förövrigt (till övervägande delen) vara hemsnickade.

    Har även sökt här i forumet (finns ju mängder av sköna beskrivningar!) och har googlat efter karta i .pdf format mm mm – men utan resultat.

    Är det någon som har tips om vart jag kan hitta en karta?

    /Martin

    Antar att detta är vad du letar efter (har inte laddat upp bilder förrut så jag hoppas det går).

    Fortfarande inga vindsurfare som skall vara på Sal vecka 4? Hade varit shysst att kunna köra vågor tillsammans med några.

  • bg45

    Medlem
    16 januari, 2010 vid 12:46
    Spinken;592106 wrote:
    Bokat och klart 18 jan….
    Tre norrlänningar med noll koll :santa:
    Är det nån som ska dit samtidigt????

    Ar pa plats i santa maria, hor garna av er nar ni kommer ner! Mail: bjorngustafsson@live.se
    Mvh Bjorn

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Kap verde i Januari

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.