Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Kap Verde, resedagbok!
-
Den där unga och lite ljusa lillgrabben på bild 3 Körde rätt mycker inne vid centret när vi var där..
Han väger max 35kg och Körde Amigu 7″ och 4.2 när man själv inte ens var ute med 7.5.Det ska mycket till för att han inte ska bli en ständig top 10a i pwa våg circusen om 5-10 år..
Var en annan lite äldre local som spöade Josh i nån lokal vågtävling den 10e..
Alesandro heter han…(den speediga och icke stillasittande snubben på planet-windsurf som har världens roligaste frisyrer..)Fy farao så man längtar tillbaka..blir nog en till sistaminuten dit i vinter.
pallar inte annars.. -
Coolt med upphal! ska genast sätta på mitt
och ser fett nice ut i övrigt! nästa uppdatering vill vi se linda rippa wavesen!!!
-
Var där 11-25e..
Hadde otur med vinden Men det blev 2 dagar 5.8 en dag 5.3 och så 7.0 sista dagen.. och jag väger 90kg.Hadde nog kunnat köra 7.0-7.5 2 dagar till. men det kändes fattigt)
Körde bara inne i Santa maria bukten och hyrde på Angulo centret.
Super-gu 102,112 och Chango 95
en dag vågor (som gick att göra något med) på ponte leme..(höjda 3-5 långa repor från angulo centret så är du där)Ändå tycker jag resan var störtskön..Det är nått speciellt med Sal som jag ändå föll för..
-
okej, skall bli intressant att höra vad Mag har kört då. Han brukar köra en storlek mindre än jag.
Vågorna ser ju grymma ut men jag vill gärna köra lite mindre segel när jag reser. Allt över 5.3 kör man så mycket hemma. Fast å andra sidan är det ju alltid grymt att resa! -
Oregistrerade
Gäst2 januari, 2007 vid 14:17@Basse 357154 wrote:
När var du där Jakob? Vilka storlekar körde du mest?
ja, hur ser vindstatistiken ut i mars/april/maj??
-
Hej !
Jag mailade dig men jag fick nåt felmeddelande så jag testar att skriva här, jag åker till Boa Vista och Sal i februari så det är riktigt kul att se lite bilder från Sal. Jag har ingen shortie eller tunn våtdräkt så jag funderar på om jag borde skaffa det. Har du nån uppfattning om vattentempen?
-
Mars, april är de 2 bästa månaderna ur vindsynpunkt..
Maj är 3 eller 4 bästa.Vatten tempen = Shorts (och rash om man är förnuftig..)
-
Oregistrerade
Gäst8 januari, 2007 vid 18:09da har kapis levererat snudd pa masthogt!!! ga in och las och kika pa grymma bilder 🙂 detta stalle ager!
(manno linda satsar wavsen i slutet av semestern sager hon 🙂 )
/Borje -
Oregistrerade
Gäst14 januari, 2007 vid 19:56Gratulera till stormbyarna dar hemma. Sjalva har vi haft logo och side off ett par ganger, funkar det med 🙂 Haromdagen visade Angulo hur en vag ska ridas i Ponta Preta. Ga in och kolla de frascha uppdateringarna!
/Borje
-
@dr Masse 360142 wrote:
ah, Kap Verde smaken är rejäl numera.
Och för att göra det hela värre (och trissa upp PWA förväntningarna!) så kan jag rekommendera en titt på denna. Liten ruta, stooooora vågor. Och Josh!
Cabo Em Cima!
Denna är inte helt fel heller….
Trailer från filmen Ponta Preta – An african dream
http://www.pontapreta.com/pontapreta…aBigTeaser.wmv
Logga in för att svara.