Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kap Verde, resedagbok!

  • poppo

    Medlem
    16 januari, 2007 vid 16:42

    Grymt bra, imponerande/stressande att se hur extremt lite tryck i seglet han har, även på vågen där det ju går undan rätt duktigt…

    Kul att se Börjes resedagbok också, man börjar bli rätt sugen på detta stället!

    @dr Masse 360142 wrote:

    ah, Kap Verde smaken är rejäl numera.

    Och för att göra det hela värre (och trissa upp PWA förväntningarna!) så kan jag rekommendera en titt på denna. Liten ruta, stooooora vågor. Och Josh!

    Cabo Em Cima!

  • ola-h

    Medlem
    16 januari, 2007 vid 17:02

    Var det Punta Preta? Det såg inte direkt lättkört ut – ligger man inte exakt rätt på vågen så ser det ut som man hamnar rätt upp på land. Josh imponerade med grym tajming på vågen.

  • dr-masse

    Medlem
    16 januari, 2007 vid 18:09

    Ja, blir det riktiga förhållanden där så känns det som om Josh blir riktigt svårslagen, ähum.

    Den första delen tror jag faktiskt inte är från Punta Preta, men vet ej.

    Man skulle ju bra gärna se lite film från när Josh och Teboul körde på “Ali Baba” och det där andra stället. Helt makalösa bilder var det i alla fall, Windsurf UK tror jag.

  • ola-h

    Medlem
    16 januari, 2007 vid 18:25

    @dr Masse 360206 wrote:

    Man skulle ju bra gärna se lite film från när Josh och Teboul körde på “Ali Baba” och det där andra stället. Helt makalösa bilder var det i alla fall, Windsurf UK tror jag.

    Var det inte Kai Katchadorian eller någon annan av Hawaiianerna? Vem det är var så menade han att det var en mycket mer krävande våg än Jaws just för att man var tvungen att surfa den hela vägen för att komma av. Det funkade inte att bara speeda ut på skuldran.

  • Oregistrerade

    Gäst
    16 januari, 2007 vid 20:12

    Har nu sammanstallt allt man behover veta om kap verde om man ska aka hit. Ga in pa hemsidan, ligger under “om resmalet”

    Hoppas att det kan hjalpa for er som undrar hur det ar har.

    Idag fick jag lite gubbhogt med side off, trodde inte det skulle bli mer surf, men morgondagen ser ut att funka den med. Snart kommer man hem till kalla sverige brrrrrrr

    /Borje

  • gurra1978

    Medlem
    16 januari, 2007 vid 21:46

    Det har varit jättekul att följa er vistelse på Kap Verde. Du behöver dock inte vara så orolig för kyla i Sverige. Vintern har inte kommit och det blåser massor nästan varje dag.

  • mag

    Medlem
    17 januari, 2007 vid 12:09

    Hej grabbs!
    Nyss hemkommen från KV. Den lilla rutan med stora vågor är från just de spots som beskrivs i de berömda artiklarna, Ali Baba, Fontana och Curral Jaoul. Inget för oss dödliga.

    Och det var helt riktigt Kai som sällskapade Josh den februaridagen. Ingen sekvens på den filmen som Masse länkade till är från Ponta faktiskt. Jaws kan ju proffsen ju speeda ut från men här är det kört, och stranden består bara av vass lavasten. Vi såg bara dessa spots gå av på avstånd men det är grymt fint.

    Öarna har en del att bjuda den inbitne och orädde surfaren minsann.
    /Magnus

  • basse

    Medlem
    17 januari, 2007 vid 16:19

    Vad seglade ni för storlekar till slut?? Hur många dagar av möjliga osv!!

  • mag

    Medlem
    17 januari, 2007 vid 22:45

    😀
    Det blev grymt bra utdelning, ca 26 av 30 dagar. Har inte räknat exakt. Mest 5,0, 5-6 dagar 4,5, någon 3,7 och sedan en handfull 5,5. Vågor i alla storlekar, världens bästa speedplattvatten och aldrig “sämre” än sideshore. Fick åka runt en del på Sal och var runt på ett par andra öar för att få bra segling men det var det värt. Jag får skriva mer sen nån gång och lägga in en bild eller två. 😉
    Men det var bra kan jag lova!
    /Magnus

  • surfmc

    Medlem
    17 januari, 2007 vid 23:20

    @Borje 355204 wrote:

    Da ar vi antligen nere! Folj oss pà http://www.westcoastwindsurfing.se, ligger under resedagbok. Hall till godo, har e fantastiskt!

    saxat från er hemsida
    Secret spots finns längs hela västkusten, så det är bara att utforska. Dessa kräver det sedvanliga nordvästliga swellen och de flesta är svåra men fantastiska spots där det blir stora och cleana vågor! Vi fick tips på ett secret spot av Josh Angulo som var helt fantastiskt, både seglingsmässigt men också platsen i sig. Fråga så kanske ni får en vägbeskrivning om ni är snälla.

    Skicka mig ett PM! ……………..innan jag drar i feb……

  • mag

    Medlem
    18 januari, 2007 vid 21:47

    Texten innebär att du måste fråga Josh! Eftersom vi lovade hålla tyst så att inte kusten invaderas av Italienare och Engelsmän utan vågvett och trafikvett. Vissa spots tål verkligen inte så många seglare innan det blir fullt och uselt trångt för alla som är där.

    /Magnus

  • imported_borje

    Medlem
    19 januari, 2007 vid 19:54

    Sista uppdateringen är gjord och man är hemkommen till Sverige och kylan, känns sådär….

  • frippe75

    Medlem
    20 januari, 2007 vid 08:41

    @Borje 360898 wrote:

    Sista uppdateringen är gjord och man är hemkommen till Sverige och kylan, känns sådär….

    Det skulle vara kul att se lite ekonomiska siffror på resan.. Ungefär vad olika saker kostar… SAker man ska undvika.. Saker man borde gjort (typ hyra minimal)

  • imported_borje

    Medlem
    20 januari, 2007 vid 11:21

    läs värt att veta på min hemsida, samt kolla dagboken, där står det mesta.

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kap Verde, resedagbok!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.