Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kapa armarna på en våtdräkt?

  • Kapa armarna på en våtdräkt?

    Publicerad av oden031 på 22 maj, 2013 vid 15:35

    Skulle vilja kapa armarna på en långärmad dräkt så att den blir till en shorty i armarna. Undrar om någon har gjort detta någon gång eller tror att det blir ett OK resultat om man gör det?
    Problemen jag ser främst är så att det inte “fläker upp sig” längst ner efter att man kapat eller om det håller tätt ok längst ner. Ska man sy en söm längst ner eller kan man lämna in den till något ställe som kan fixa detta tro?
    Tips mottages tacksamt:smile:

    getwet svarade 10 år, 11 månader sedan 7 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • swe-496

    Medlem
    22 maj, 2013 vid 17:52

    Jag har klippt ärmarna på en våtdräkt förut. Jag gjorde som så att jag la några stygn för att sömmen inte skulle gå upp, jag säkrade stygnen med lite våtdräktslim så gummit och de nya stygnen skulle hålla. Tips är att kapa lite i taget och prova dräkten så inte ärmarna blir för korta, det kan skava i armhålan.

  • bicless

    Medlem
    22 maj, 2013 vid 21:34

    MAn brukar kunna klippa utan att det förstörs. själva neoprenet fläker inte upp sig. Det kan då vara tråden om 2 paneler är skarvade, detta man kan säkra med lim. Simvåtdräkterna som ofta inte har några sömmar klipper folk i för glatta livet. Bröstsimmare brukar klippa av benen för man vill inte ha så mycket flyt i benen vid bröstsim som vid frisim.

  • tobhed

    Medlem
    23 maj, 2013 vid 10:21

    Jag har klippt av ärmarna på säker 10 våtdräkter utan att sy eller limma – har aldrig haft några problem med att det fransar sig eller liknanade

  • charlieb

    Medlem
    23 maj, 2013 vid 11:36

    Klipp;)

  • mackee

    Medlem
    23 maj, 2013 vid 18:28

    Funkar även att riva av dom

  • getwet

    Medlem
    23 maj, 2013 vid 19:53

    Haha, riva funkar men om dina bissar inte är av den grövre kalibern så rinner det in vatten….som fortsätter ned till du vet vad! 😉

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kapa armarna på en våtdräkt?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.