Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kape-llskär fredag

  • Kape-llskär fredag

    Publicerad av stoorfaen på 4 maj, 2010 vid 07:12

    På fredag ser ostan ut att komma på besök…jag siktar på att vara där till lunch.

    surfen svarade 14 år sedan 8 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • surfen

    Medlem
    4 maj, 2010 vid 14:03

    Ser onekligen bra ut! ONO då kommer ju vinden rätt in från farleden, hoppas den inte vrider över mot N. Står sig prognosen så åker jag ut.

  • imported_macts

    Medlem
    4 maj, 2010 vid 18:20

    hmmm, kanske läge för en tripp dit

  • stoorfaen

    Medlem
    5 maj, 2010 vid 12:16

    Hmm, ja vi får hålla tummarna. Vart körs om det blir NO eller mer? Jag är sjukt sugen på att testa sennebyhaken. Är det någon som varit där? http://kartor.eniro.se/m/pWGR4

  • boman

    Medlem
    5 maj, 2010 vid 14:52

    Jodå seglat vid haken, jump o bump förhållanden fin riggplats på men stenigt att gå i, värt att pröva.

    Jag jobbar Fredag 🙁

  • tsss

    Medlem
    5 maj, 2010 vid 15:42

    hej ni som surfar vid Vädddö. Jag är litet nyfiken på vad som blivit av luftvärnsskjutfältet. Gjorde flera repövningar där. Är det fortfarande militärt område/skjutfält? Eller vad används det till?

  • perrapops

    Medlem
    5 maj, 2010 vid 15:54

    Eller stora fina vågor på Gotland på Fredag Stoorfaen? Dagstur över?

  • boman

    Medlem
    6 maj, 2010 vid 16:44
    tsss;610063 wrote:
    hej ni som surfar vid Vädddö. Jag är litet nyfiken på vad som blivit av luftvärnsskjutfältet. Gjorde flera repövningar där. Är det fortfarande militärt område/skjutfält? Eller vad används det till?

    Militärt område med en hel del pangande, Har för mig att det var ågra/någon surfare som var väl nära området för några år tillbaka…och kustbevakningen kom 🙂

  • martin71

    Medlem
    6 maj, 2010 vid 17:18
    tsss;610063 wrote:
    hej ni som surfar vid Vädddö. Jag är litet nyfiken på vad som blivit av luftvärnsskjutfältet. Gjorde flera repövningar där. Är det fortfarande militärt område/skjutfält? Eller vad används det till?

    Har själv stått där ett antal gånger och sett vågorna rulla in på avlyst område. Om skjutfältet-som för övrigt är ett mycket bra skjutfält-någon gång läggs ner kommer vi intresserade att få tillgång till många nya spots. Det är nog inte populärt men det bör gå att be om lov genom skjutfältsexpeditionen. Som ori kan information hittas på http://www.forsvarsmakten.se/amf1/Skjutfalt–avlysningar/

  • militaren

    Medlem
    6 maj, 2010 vid 17:23
    surfen;609880 wrote:
    Ser onekligen bra ut! ONO då kommer ju vinden rätt in från farleden, hoppas den inte vrider över mot N. Står sig prognosen så åker jag ut.

    Ser ut att bli NO. Funkar det tro? eller vad kan va bättre?

  • surfen

    Medlem
    6 maj, 2010 vid 23:48
    Militären;610316 wrote:
    Ser ut att bli NO. Funkar det tro? eller vad kan va bättre?

    Hemma på Ekoln, nere vid Västeråker.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kape-llskär fredag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.