Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kapellskär 3/8 & 4/8

  • Kapellskär 3/8 & 4/8

    Publicerad av kesoone på 4 augusti, 2011 vid 08:16

    Vilken grym eftermiddag igår onsdag 😀 shit!
    Jag kände mig verkligen tveksam att åka på den prognosen men Kapellskär levererade RIKTIGT NAJS!
    Jämn fin vind och jag tror ända ner till 6.2 hade funkat rund 17-tiden då var det bra tryck. (SMHI loggade 9 medel och 11-12 byvind för Söderarm kl 17:00-21:00, jag gissar att det ligger 1-3m/s lägre vid plomman och 2-4 lägre inne vid kapellskär.)

    Tack för den Zurfman!!! Hade inte åkt utan din peppning.

    Dagens prognos är ca 2m/s högre än gårdagens på de flesta sidor… men kanske mindre em bris pga mindre sol. Redan nu är det mer vind än igår vid 1500 och det ska öka enligt prognosen.

    maca svarade 12 år, 9 månader sedan 5 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • zurfman

    Medlem
    4 augusti, 2011 vid 18:57

    Bra tryck i 7,2 (134 liter) hela förmiddagen och sen fram till 15-16 nån gång (dippade endast korta stunder inne vid stranden, vid plomman var det bra hela tiden). Blåste troligen 8-11 ungefär under de bästa timmarna.
    Bytte till 115 liters-bräda vid 15-tiden o när jag kom ut då hade det börja droppa något, dock fortfarande hyggligt tryck ute vid plomman en stund.
    Det såg dock ut som det tog sig igen vid stranden efter när jag gick upp vid ca 17.30.

  • boman

    Medlem
    4 augusti, 2011 vid 20:47

    grymmm kväll vinden gav sig aldrig !! full macka med formula och 10,7 tidvis överiggad, även Stoorfaen planade med bra fart på sitt slalom kit och 7,6kvm

    🙂

  • zurfman

    Medlem
    4 augusti, 2011 vid 20:59

    Kul att ni också fick bra vind Boman o Stoorfaen!!! Jag funderade på att byta upp till 134 liter igen, men då hade jag redan kört nästan 5 timmar totalt så det fick räcka idag (den timmen med lilla brädan planade jag nästan bara ute vid Plomman, dock kanske mitt 7,2 var litet “hårt” riggat eftersom det blåste så tidigare)

  • levieux

    Medlem
    4 augusti, 2011 vid 21:04

    Hur det ut för i morgon?
    Funderar på att ta grejerna till jobbet och åka från Uppsala till Kapellskär efter lunch.

  • boman

    Medlem
    5 augusti, 2011 vid 07:53

    Haloj, Det blir nog en repris på gårdagen… det börjar redan bildas stackmoln innåt land så brisen bör komma igång även idag

  • zurfman

    Medlem
    5 augusti, 2011 vid 18:13

    Det var riktigt bra idag med! Körde 7,2 hela tiden med riktigt bra tryck ett par timmar (utan att vara överriggad) resten av dagen bra planing med 7,2 en bit ut. 2 timmar hade det fungerat att köra 6,0 också.

    Ända gången det dippade var inne vid stranden nån gång mitt på dagen (då jag var längre ut) o sen när jag kom tillbaka till stranden 2a gången (vid 16) så var det marginell planing med 7,2 (men gick fortfarande att plana).

    Idag kördes: formula 2 st, slalom 2-3 st, freeride 3-4 st och freestyle 1 st (ungefär)

  • maca

    Medlem
    5 augusti, 2011 vid 20:17

    Kappellskär överraskade!
    Full push i 7.1 (även 6.2) & freestajl , inte ett moln, 22 grader i vattnet.
    En bra dag på stranden med hela familjen 😉

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kapellskär 3/8 & 4/8

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.