Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kapellskär söndag..

  • Kapellskär söndag..

    Publicerad av boman på 12 augusti, 2006 vid 12:37

    Tjena! håller tummarna på forecas prognos. Kapellskär på ost kan bli bra både för slalom och bump&jump, någon som ska ut dit mer än jag?

    Surf sugna hälsningar// Boman

    willyskipper svarade 17 år, 7 månader sedan 5 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • robtheblob

    Medlem
    12 augusti, 2006 vid 16:27

    Japps, hoppas också på Foreca. SMHI båtvädret plus så inte heller så tokig ut. Det är bara att hålla tummarna. Synes!

  • Oregistrerad

    Gäst
    12 augusti, 2006 vid 16:59

    JA för fan Boman, vi hörs i morr´n .
    kanske kan bli fin sommar segling……

    //Tommy//

  • Oregistrerad

    Gäst
    12 augusti, 2006 vid 18:14

    Jag tänkte åka ut dit om det ser vettigt ut.
    Förhoppningsvis kan jag låna brorsans bil bara…. elände att vara billös surfare.

    Ingen som har vägarna förbi Nysättra? 🙂 På vägen ut mot Vätö?

    Slå en pling i så fall så kan man ju samåka, betalar givetvis bensinpengar.

    Andreas
    070-7201150

  • boman

    Medlem
    12 augusti, 2006 vid 22:58

    Trevligt då blir vi ett gäng på vattnet!

    Andreas, jag hade gärna plockat upp dig om det var Nordligt och Björhövda brygga som gällde men nu drar jag direkt ut till Kapellskär så fort jag får händerna fria….

    Syns där!

    mvh/Boman

  • ebh

    Medlem
    13 augusti, 2006 vid 19:48
    Boman wrote:
    Tjena! håller tummarna på forecas prognos. Kapellskär på ost kan bli bra både för slalom och bump&jump, någon som ska ut dit mer än jag?

    Surf sugna hälsningar// Boman

    En riktigt trevlig dag med riktigt bra drag. Var var alla ni andra? 9 seglare på vattnet som mest, men alla ni andra? Kappelskär levererade! och med besked både för slalom och vågor idag söndag. Bra tryck i jämna och starka vindar under stora delar av dagen. Hela den härliga och rikliga ytterskärgården framför fötterna och dessutom med förträffliga riggytor och sandstrand framför f d klubbhuset Roslagens Brädseglare.
    ebh

  • jonasp

    Medlem
    13 augusti, 2006 vid 20:32

    nån som ska köra kapellskär imorgon? borde väl funka, det är ungefär samma prognos.

  • willyskipper

    Medlem
    13 augusti, 2006 vid 20:57
    ebh wrote:
    Boman wrote:
    Tjena! håller tummarna på forecas prognos. Kapellskär på ost kan bli bra både för slalom och bump&jump, någon som ska ut dit mer än jag?

    Surf sugna hälsningar// Boman

    En riktigt trevlig dag med riktigt bra drag. Var var alla ni andra? 9 seglare på vattnet som mest, men alla ni andra? Kappelskär levererade! och med besked både för slalom och vågor idag söndag. Bra tryck i jämna och starka vindar under stora delar av dagen. Hela den härliga och rikliga ytterskärgården framför fötterna och dessutom med förträffliga riggytor och sandstrand framför f d klubbhuset Roslagens Brädseglare.
    ebh

    Hur mycket blåste det/vad körde ni för segel? Hur mycket mindre brukar det blåsa där jämfört med söderarms fyr?

    Johan

  • boman

    Medlem
    14 augusti, 2006 vid 19:39
    willyskipper wrote:
    ebh wrote:
    Boman wrote:
    Tjena! håller tummarna på forecas prognos. Kapellskär på ost kan bli bra både för slalom och bump&jump, någon som ska ut dit mer än jag?

    Surf sugna hälsningar// Boman

    En riktigt trevlig dag med riktigt bra drag. Var var alla ni andra? 9 seglare på vattnet som mest, men alla ni andra? Kappelskär levererade! och med besked både för slalom och vågor idag söndag. Bra tryck i jämna och starka vindar under stora delar av dagen. Hela den härliga och rikliga ytterskärgården framför fötterna och dessutom med förträffliga riggytor och sandstrand framför f d klubbhuset Roslagens Brädseglare.
    ebh

    Hur mycket blåste det/vad körde ni för segel? Hur mycket mindre brukar det blåsa där jämfört med söderarms fyr?

    Johan

    Hej,Du får nog dra av en 4-5 m/s lite beroende på vindriktning. förmiddagen bjöd på massor av vind i ca en timme, segel allt mellan 5,4-6,2. jag själv körde 6,2 och rrd 276 inte alltid det kitet funkar men det var bra tryck. större segel på eftermiddan.
    /Boman

  • willyskipper

    Medlem
    14 augusti, 2006 vid 19:44

    tack

    Johan

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kapellskär söndag..

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.