Kapellskär söndag..

Detta ämne har 9 svar, 6 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år, 7 månader sedan av willyskipper.

• Författare
     Boman
    Medlem

Tjena! håller tummarna på forecas prognos. Kapellskär på ost kan bli bra både för slalom och bump&jump, någon som ska ut dit mer än jag?

Surf sugna hälsningar// Boman

Japps, hoppas också på Foreca. SMHI båtvädret plus så inte heller så tokig ut. Det är bara att hålla tummarna. Synes!

Oregistrerad
    Gäst

JA för fan Boman, vi hörs i morr´n .
    kanske kan bli fin sommar segling……

//Tommy//

Oregistrerad
    Gäst

Jag tänkte åka ut dit om det ser vettigt ut.
    Förhoppningsvis kan jag låna brorsans bil bara…. elände att vara billös surfare.

Ingen som har vägarna förbi Nysättra? 🙂 På vägen ut mot Vätö?

Slå en pling i så fall så kan man ju samåka, betalar givetvis bensinpengar.

Andreas
    070-7201150

Boman
    Medlem

Trevligt då blir vi ett gäng på vattnet!

Andreas, jag hade gärna plockat upp dig om det var Nordligt och Björhövda brygga som gällde men nu drar jag direkt ut till Kapellskär så fort jag får händerna fria….

Syns där!

mvh/Boman

ebh
    Medlem
    Boman wrote:
    Tjena! håller tummarna på forecas prognos. Kapellskär på ost kan bli bra både för slalom och bump&jump, någon som ska ut dit mer än jag?

En riktigt trevlig dag med riktigt bra drag. Var var alla ni andra? 9 seglare på vattnet som mest, men alla ni andra? Kappelskär levererade! och med besked både för slalom och vågor idag söndag. Bra tryck i jämna och starka vindar under stora delar av dagen. Hela den härliga och rikliga ytterskärgården framför fötterna och dessutom med förträffliga riggytor och sandstrand framför f d klubbhuset Roslagens Brädseglare.
    ebh

JonasP
    Medlem

nån som ska köra kapellskär imorgon? borde väl funka, det är ungefär samma prognos.

ebh wrote:
    Boman wrote:

En riktigt trevlig dag med riktigt bra drag. Var var alla ni andra? 9 seglare på vattnet som mest, men alla ni andra? Kappelskär levererade! och med besked både för slalom och vågor idag söndag. Bra tryck i jämna och starka vindar under stora delar av dagen. Hela den härliga och rikliga ytterskärgården framför fötterna och dessutom med förträffliga riggytor och sandstrand framför f d klubbhuset Roslagens Brädseglare.
    ebh

Hur mycket blåste det/vad körde ni för segel? Hur mycket mindre brukar det blåsa där jämfört med söderarms fyr?

Johan

Boman
    Medlem
    willyskipper wrote:
    ebh wrote:
    Boman wrote:

ebh

Hur mycket blåste det/vad körde ni för segel? Hur mycket mindre brukar det blåsa där jämfört med söderarms fyr?

Johan

Hej,Du får nog dra av en 4-5 m/s lite beroende på vindriktning. förmiddagen bjöd på massor av vind i ca en timme, segel allt mellan 5,4-6,2. jag själv körde 6,2 och rrd 276 inte alltid det kitet funkar men det var bra tryck. större segel på eftermiddan.
    /Boman

tack

Johan

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998
©2023 Surfzone - Share the Stoke

Logga in med användarnamn och lösenord

eller    

Forgot your details?

Create Account