Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kära Örebroare

  • macedu

    Medlem
    16 maj, 2010 vid 20:26

    Well…… vi får väl se…… Nu är det nedräkning till mallis och du har sett mistralen för sista gången 🙂

    Håller tummarna så att det blir PAPPA av dig snart!

    /mac

  • svennebanan

    Medlem
    12 juni, 2010 vid 05:57

    Med risk för att bli internetmobbad så blir det N Ässundet för mig fram till Argentina – Nigeria. Ses där.

  • ludde_l

    Medlem
    12 juni, 2010 vid 08:05

    Japp, jag är där vid 12-13!

  • macedu

    Medlem
    12 juni, 2010 vid 17:12

    Hur gick det?

    Själv var jag ute och tryckte med en 7,2 (LÄTT överriggad men I LIKE) från hemma spoten….kass vinklel men jag fick guppa och gasa i en klick sen var det ren vind…. najs…..hade några fina crascher och fick smutta på gott vatten….he he…
    Imon blir det annan vind och jag kör från Jägaråsen (badet)….. proggen säger 5,6,7 aktigt så 2 cambers 8,5 med MONSTERBRÄDAN får bli medicinen……. hoppas det håller….

    /mac

  • svennebanan

    Medlem
    12 juni, 2010 vid 18:39

    105l bräda och 5.9 från 9 till 10. Sen galet överriggad och bytte till 5.0. Bra tryck fram till tolv med perioder av riktigt överriggat. Efter 13 var det av och till och när regnet kom vi 15 tiden och vinden gick ner ytterligare var det bara att packa ihop för att hinna hem till fotbollen. Ovanligt ojämn vind för att vara N Ässundet, men kul ändå.

  • johanoeberg

    Medlem
    12 juni, 2010 vid 18:50
    MacEdu;616680 wrote:
    Hur gick det?

    Själv var jag ute och tryckte med en 7,2 (LÄTT överriggad men I LIKE) från hemma spoten….kass vinklel men jag fick guppa och gasa i en klick sen var det ren vind…. najs…..hade några fina crascher och fick smutta på gott vatten….he he…
    Imon blir det annan vind och jag kör från Jägaråsen (badet)….. proggen säger 5,6,7 aktigt så 2 cambers 8,5 med MONSTERBRÄDAN får bli medicinen……. hoppas det håller….

    /mac

    Hehe, Det va full spätta med 4.5 seglet! Tror inte nån klagade direkt, visst va det bitvis lite byigt och ibland minskade vinden, men det får man :tongue:

    Tycker övertäcknad får ta och möta upp här. Det är ju bara ca 4 mil.

    Svennebanan stod ju för dagens (om inte årets) påminnelse om att köra med handskar, eller jobba upp valkar inför en dag med rejäl blåst!

    /Johan

  • macedu

    Medlem
    12 juni, 2010 vid 19:04

    haha….. akademikerhänder 🙂 . . . . . .. MEN inte längre….

    Ja jag vet men fan, ena plastbarnet har basket läger med 3 träningar per dag….och att cykla och gå emellanåt går ju inte…och man måste ju ställa upp för sin egen 6 månaders dotter med mamman :-).

    Jag får skrapa ihop på pluskontot och göra resan…. Gör en heads up när proggen ser bra ut längre fram ngn helg…….. Sen har man ju bara en lite hybrid och en MONSTERBRÄDA….. leter nu efter en 130litare igen…mistralen är i lägenheten på spanien…

    /mac:smile:

    PS Tack för puschen oxå….. kul! DS

  • svennebanan

    Medlem
    13 juni, 2010 vid 07:13

    Pappaledighänder. Har inte varit på skivtängerna eller suttit i roddmaskin sen januari. Nu skulle jag vara lite förebyggande och tejpade fingrarna innan, men det visade sig att blåsor är som bilköer. Försöker man förebygga dyker de bara upp någon annanstans och värre. Perfekt att jag i utbyte mot barnvakt lovade att sätta stängsel i hästhagen idag.

  • macedu

    Medlem
    13 juni, 2010 vid 07:48

    haha,…pappaledighänder…… ja… det är ju så förtvivlat skönt att arbeta med nyss spräckta blåsor och öppna skinnflådda ytor…… GÖTT….. skälv jobbar jag upp det hela med gräss klipp och räffsning.
    Men jag är övertygad om att ALLT var värt det hela till 110%.
    Ha en bra dag. Jag börjar idag samla extrapoäng……. med ngt….

    /mac

  • deja

    Medlem
    13 juni, 2010 vid 17:45

    Hej
    Här kommer lite bilder från lördagen , har inte installerat allt efter datorkrasch så har ingen länk på hemsidan än (men de kommer)
    så håll till godo ;
    /Micke

    http://www.deja.se/bilder/surf1006/

  • svennebanan

    Medlem
    13 juni, 2010 vid 20:56

    Kungligt att du kommer ner och plåtar Micke. Man är ju så uppe i sitt eget att man knappt märker att det hoppas friskt runtomkring. Riktigt bra häng av Goya mannen (utan att förringa de övriga). Anders om jag fattat rätt?

    /Peter
    (med det färgglada SuperFreaket)

  • windmiller

    Medlem
    13 juni, 2010 vid 21:02

    Jaja, jag ger mig.. nu har jag surfat själv här både igår och i förrgår, vart måste jag ta mig för att träffa andra surfare på Hjälmaren? Nååå? Where are you people? :shocked:

    Ja det är sant Mr Macinator, jag har surfat hela helgen här borta vid Hjärlmaresund.

  • svennebanan

    Medlem
    13 juni, 2010 vid 21:09
    Windmiller;616944 wrote:
    Jaja, jag ger mig.. nu har jag surfat själv här både igår och i förrgår, vart måste jag ta mig för att träffa andra surfare på Hjälmaren? Nååå? Where are you people? :shocked:

    Ja det är sant Mr Macinator, jag har surfat hela helgen här borta vid Hjärlmaresund.

    Norra Ässundet är Örebrosurfarnas tillhåll. Alltid mycket folk vid västligt. Var exakt går man i om man ska köra Hjälmaresund?

  • windmiller

    Medlem
    13 juni, 2010 vid 21:27

    Det är 5 mil ifrån Hjälmare sund där jag bor till Ässundet på andra sidan pölen,
    får man åka dit och åka tepåse med er någon gång kanske? :confused2:

  • windmiller

    Medlem
    13 juni, 2010 vid 21:48

    “Norra Ässundet är Örebrosurfarnas tillhåll. Alltid mycket folk vid västligt. Var exakt går man i om man ska köra Hjälmaresund? “

    Jag brukar gå i vid Sundholmen, som funkar bäst mellan NNÖ till SSÖ.

    Länk till Sundholmen på kartan..
    http://kartor.eniro.se/query?what=map_adr&mop=aq&geo_area=Sundholmen Stora sundby&mapstate=;&mapcomp=;;;Sundholmen;;;64040;STORA%20SUNDBY;;;;;16.10656635;59.24773693;;;;ESKILSTUNA;;0 Stora sundby&mapstate=;&mapcomp=;;;Sundholmen;;;64040;STORA%20SUNDBY;;;;;16.10656635;59.24773693;;;;ESKILSTUNA;;0

Sida 3 av 4

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kära Örebroare

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.