Senaste nytt Forums Kitesurfing Session Karlshamn

  • Karlshamn

    Publicerad av matte_c på 13 januari, 2006 vid 19:58

    Finns det några bra spots i närheten av karlshamn, eller mellan karlshamn och karlskrona? Ska pendla mellan städerna och behöver en spot så man kan stå på brädan högst 45 minuter efter man stämplat ut från jobbet.

    /Mattias

    nicke-86 svarade 14 år, 1 månad sedan 4 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • tuben

    Medlem
    13 januari, 2006 vid 20:21

    Kör du fort matte så lär du hinna ut till torhamn 🙂

  • matte_c

    Medlem
    14 januari, 2006 vid 15:58

    Jojo, men nu är man inte som du och piggen, för fina för att kita i sverige från januari till maj. När ni bekymrar er över saker som att solbrännan inte blir så snygg när man kör med rashguard eller att ni blir lite för trötta i era små armar av att köra varje dag får jag bekymra mig över om jag ska köra med dubbla huvor eller inte och om det är värt att sticka ut en halvtimme innan det blir kolmörkt. känner på mig att det kommer bli en hel del gnäll när ni väl vågar er ut till torhamn i Maj. Då kommer jag vara först ut och sist in, härdad som fan.

    När jag väl fått min nya fina våtdräkt och det blir över fem plusgrader kommer premiären. absolut senast i början av mars med andra ord.

    Hörde förresten att piggen inte visste var han hade sitt pass. Måste man ha det när man ska till venezuela eller?

    /M

  • tuben

    Medlem
    15 januari, 2006 vid 10:20

    jag har skickat ett meddelande till dig mannen

  • sernevi

    Medlem
    24 mars, 2006 vid 12:09

    Om nån skulle lyckas gräva fram en spot i karlshamn skulle jag fan vara evigt tacksam…
    har försökt i varenda jävla vrå av denna gudsförgätna, vindlösa kusten… tror jag iaf.. O jaghar tröttnat lite på att köra vilse påväg till sandviken o sen spendera timtal där väntande på vind som var utlovad men inte kom.. ;P

    Men jag är inte bitter, för att slita på ett gammalt uttryck..

    nån som vet hur läget ser ut me vatten i blekingetrakten nu? har varit iväg o skidat, så jag har lite dålig koll på isläget..

  • matte_c

    Medlem
    30 mars, 2006 vid 15:20

    Det är fortfarande rätt mycket is ute alltså. Åker kustbussen varenda dag och ute vid rosenholm är det nästan helt istäckt. Men det närmar sig. Vattenpölarna blir bara större och större. Jag räknar med att dra ut till torhamn, vilket är ett jävligt fint spot om du inte varit där, senast i påsk.

    Hör av dig om du är sugen på att haka
    003-429346
    /Mattias

  • matte_c

    Medlem
    30 mars, 2006 vid 15:21

    0703-429346 menar jag

  • emil_h

    Medlem
    31 mars, 2006 vid 08:04

    Sandviken Sölvesborg?

  • sernevi

    Medlem
    3 april, 2006 vid 14:21
    Emil_H wrote:
    Sandviken Sölvesborg?

    Jupp, densamma. och hela området däromkring.. finns ju en del trevliga strandremsor där om man kör vilse ute bland stugorna.. >_<

  • sernevi

    Medlem
    3 april, 2006 vid 14:23
    Matte_C wrote:
    Jag räknar med att dra ut till torhamn, vilket är ett jävligt fint spot om du inte varit där, senast i påsk.

    Hör av dig om du är sugen på att haka

    Neato. Är i gbg runt påsk, men när det börjar bli lite vindar så hade de varit nice.. måste bara lära mig stå på brädan igen, började ju köra ganska sent i höstas (oktober? typ) och hann inte få upp jätte mkt rutin i det.. ;P
    nybörjare ftw 😀

  • tuben

    Medlem
    16 april, 2006 vid 17:19

    gott mos gubbar. hoppas det ar varmt nu nar jag kommer hem. I venezuela ar det typ 1 miljon grader celcius idag. syns snart!

  • matte_c

    Medlem
    16 april, 2006 vid 19:58

    När kommer du hem tobbe? Här hemma är det lite svårt att få tag på folk som är redo för en dag ute på udden. Piggen hade ju inte bangat om han bara haft våtskor och handskar och macke har ju miljarder järn i elden. Slå en signal när du landat så drar vi ut!

    Matte

  • nicke-86

    Gäst
    7 april, 2010 vid 17:45

    Tja.

    Finns det några schyssta kite spots runt karlshamn. ska ner och jobba i några veckor.

    är tacksam för tips om fina kite spots, lätt å launcha?
    vågor hade vart gött, men inte tvunget då jag bara vill komma ut före/efter jobbet.

    Tack
    Nicke

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Session Karlshamn

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.