• Karlstad???

    Publicerad av anonym-anvandare på 7 september, 2003 vid 13:34

    Hur är det med Kitesurfing i Karlstad? Funkar Vänern bra? Jag är grymt sugen på att börja Kita.
    Nån som vet sjysta spots? Hur stor Kite behöver man i sånna fall?(70kg)

    mazlow svarade 20 år, 10 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    7 september, 2003 vid 15:28

    Tja! Jag väger ca 90 kg och har en 16m2 men du väger 70 kg så kanske en 12-14m2. Kanske någon annan som vet det bättre! De bästa spotsen är getingberget, mörudden men har hört att sörmon och kristinehamn ska vara grymma också! Sen om man kan hantera kiten bra så kan man dra ut på de flesta ställena vid rätt vind!

  • rikard_j

    Medlem
    8 september, 2003 vid 05:59

    Jag har en 15 m^2 kite och väger själv 75 kg. En större drake blir mest trög och ger bara lite bättre vindregister. Bomstad badstrand är bra att börja på med en långgrund sandstrand. Vi får dock inte hållas där när det finns badande där men den säsongen är ju slut nu! laugh.gif

  • mazlow

    Medlem
    8 september, 2003 vid 09:46

    Visst funkar det i Karlstadstrakten, det är väl inga drömförhållanden men vi är ett gäng som håller på.
    När det gäller storlek på drake så är 15-16 inflate ett gott alternativ. Vi ska troligen ut på bomstad idag måndag.
    mvh Björn

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.