Senaste nytt Forums Kitesurfing Session Karlstad (Bomstad/Arnön)

  • Karlstad (Bomstad/Arnön)

    Publicerad av trgis på 30 juli, 2009 vid 14:15

    Är ny i stan(Karlstad) när det gäller kite. Det verkar som om det blir bra vindar i morgon så jag tänkte ge mig ut. Min fråga är om man är välkommen att köra på Bomstad nu under sommarmånaderna eller om något annat ställe rekomenderas. Har ingen koll på Arnön varken gällande lämpliga vindar eller vart man launchar. Tacksam för tips!!
    modify_inline.gif

    nikke svarade 14 år, 8 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • serotonin

    Medlem
    3 augusti, 2009 vid 18:43

    Har kört där innan mycket. Bomstad rockar. Kolla på forumet kitenation.se där finns det några karlstads kiteare! peace……

  • dalton

    Medlem
    11 augusti, 2009 vid 15:04
  • nikke

    Medlem
    11 augusti, 2009 vid 18:20
    trgis;562650 wrote:
    Är ny i stan(Karlstad) när det gäller kite. Det verkar som om det blir bra vindar i morgon så jag tänkte ge mig ut. Min fråga är om man är välkommen att köra på Bomstad nu under sommarmånaderna eller om något annat ställe rekomenderas. Har ingen koll på Arnön varken gällande lämpliga vindar eller vart man launchar. Tacksam för tips!!
    modify_inline.gif

    Ska du kita på bomstad, håll dig längst bort på stranden och se till att det inte är några badande som du skrämmer. Vi som windsurfar håller oss längst bort. Har för mig att det är förbjudet under sommarmånaderna att kita på bomstad men är inte säker. Annars blåser det bättre på arnön än på bomstad så jag personligen skulle föredra arnön om jag skulle kita.

  • dronken

    Medlem
    19 augusti, 2009 vid 08:01

    Hur hittar man ut till rätt ställe på Arnön?
    Man svänger av vid värmlandsrasta/Väse, åker söderut… Vart åker man sen?

  • nikke

    Medlem
    19 augusti, 2009 vid 19:54
    Dronken;568204 wrote:
    Hur hittar man ut till rätt ställe på Arnön?
    Man svänger av vid värmlandsrasta/Väse, åker söderut… Vart åker man sen?

    Alltså om du åker från karlstad kör du E18 mot kristinehamn, svänger av första skylten väse, efter avfarten (Väse) svänger du höger vid korsningen och åker några hundra meter tills det står arnön och svänger höger. Åker sedan den vägen dryga milen tills vägen delar sig och då ska du ta den högra vägen. Står en liten skylt också. Sedan parkerar du och får gå några hundra meter till vattnet. Hoppas du hittar nu, annars är det bara att hojta till! 🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Session Karlstad (Bomstad/Arnön)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.