Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Karpathos…..lite info och bilder

  • bergelin

    Medlem
    6 september, 2005 vid 21:07

    Kök fanns ej men alla använde gasol-kök. Dusch finns, toa finns, affär finns i Pigadia men dit åker man ändå så man kan handla där.

    ALLA som campade hade med sig egna prylar vilket jag kommer att ha när jag drar dit. Ta med en pressenning som ni kan banka ner i marken med pinnar för att hålla seglena på plats under natten.. .. .. Annars blåser de bort!

    Blev nästan avis på dem, ingen polis eller myndigheter som kommer dit.. alla levde i harmoni 10 meter från helt platt vatten och fantastisk vind. När jag jobbade där så var många ute med mig “på kvällen” och körde då en del folk som kanske är lite mindre bra har försvunnit. crazy.gif

    Jävligt kul!!

  • basse

    Medlem
    7 september, 2005 vid 05:31

    Låter ju så bra. Kanske kan bli nästa års resa. Får hålla igen lite inför Maui 2007 som planeras.
    .

  • bergelin

    Medlem
    7 september, 2005 vid 05:58

    Jo Maui är väl snäppet vassare.. smile.gif Men åker man i maj eller september, då det blåser bra så kan man få en flygstol grymt billigt.. <1000 kr. Bra för 7 dagars bra vindsurfing!

  • basse

    Medlem
    7 september, 2005 vid 06:02

    Det där med tält låter så gött.

    Fungerar det att ta taxi från flyget om man tar med egna prylar eller måste man hyra bil då? Tänkte att det kanske är billigare att hyra moppe ett par dagar så slipper man bil hela tiden. Eller behöver man fordon hela tiden?

  • imported_macts

    Medlem
    7 september, 2005 vid 08:52

    Hhhhmmm låter intressant det där med billig flygstol och gratiscamping!
    Hur platt är vattnet? Är det ett bra slalom/speedställe?

    Kanske läge för en tripp till våren/sommaren.

  • bergelin

    Medlem
    7 september, 2005 vid 11:57

    Tjena!

    Först: Flyplatsen ligger precis bredvid surfsätllet, så man kan nästan bära grejorna ner (ärligt) även om det kan vara värt att betala en liten penning för taxi. (Se bild hur nära det är, flygplatsen är den hangaren som är i bakgrunden). Bil kan vara bra om man vill bort till “luv spot” där det finns vågor, kostar inte så hemskt mycket att hyra. Om man inte vill dit så behöver man ingen bil. Moppe kostar ingenting att hyra. (läs: lite)

    Speed? Afiartis består av tre surfspots: Chicken Bay (Speedlagoon), Gun Bay och Devils Bay. I Devils Bay har det diskuterats i många år som man skall ha en världscuptävling i Speed och nu i somras var det en norrman där.. kommer inte ihåg namnet (F2/NP eller NS) som seglade förbannat fort (37 knop hörde jag en dag men vet ej om det gick snabbare senare). Det som stoppar tävlingen är att infrastrukturen/engagemang/sovplatser begränsar tävlingen.

    Hmm.. Iallafall så vet jag att han diskuterade det och att det kanske nu blir till (06).

    SÅ, Är man ute efter Speed så skall man bort till Devils Bay dit man kan segla från Chicken Bay..

    Hoppas ni fick lite svar på era frågor. smile.gif

  • imported_macts

    Medlem
    7 september, 2005 vid 12:02

    Tack för infon! Låter faktiskt intressant.

  • basse

    Medlem
    7 september, 2005 vid 12:42

    Tackar… får bli detta i vår. Kanske två veckor i slutet av Maj/början av Juni.

  • fastforward

    Medlem
    7 september, 2005 vid 13:30

    Och jag som har ett militärtält för ca. 16 pers liggandes i förrådet… Så lämpligt… cool.gif

    Där kan man ju både sova en massa folk och ändå ha plats över för prylar i mängder. Eller det kanske är risk att tältet blåser bort?

  • bergelin

    Medlem
    7 september, 2005 vid 14:05

    Nej det finns en plats där det är ett par träd och bakom det blir det lite lä.. nog inga probs att sätta upp det om man fäster det ordentligt!!! cool.gif BLir lite att frakta på flyget bara, har fått för mig att det väger en hel del??

  • pete

    Medlem
    24 september, 2005 vid 22:01

    Jag pratade med norrmannen (fick ej reda på vad han hette) i början av juli – då hade han maxat över 40 knop… (en dag veckan innan hade flygplatsen mätt upp 65 knops vind – dvs nästan orkan). Devil’s Bay är ju som gjort för speedtävling.

  • pakke

    Medlem
    7 januari, 2006 vid 16:52

    Ede någon som funderar på att sticka till karpathos i år?
    Tänkte åka mellan maj o juni 1 månad.. har varit i kontakt med chris chill men 2500 spänn i veckan för boende e lite saftigt tycker jag! skulle behöva dela eller hitta billigare boende.. kanske i Amopi?? någon som har lite info eller e sugen på att teama upp?

  • basse

    Medlem
    7 januari, 2006 vid 18:08

    Tja,
    vi har snackat om att åka till Karpathos en eller 2 veckor i början av juni. Troligtvis en vecka så man har lite semester kvar till Augusti också. Jag kan höra av mig när jag vet vilka datum vi kollar på.

  • svenne

    Medlem
    8 januari, 2006 vid 13:56

    Jag funderar också att åka dit, men vill komma iväg tidigare. Dessvärre verkar det inte som att resorna dit kommer igång förrän i slutet på maj så det blir väl te å hålla sig i kragen och vänta.
    Om det blit slutet maj eller början på juni så är jag gärna med och delar boende.

  • basse

    Medlem
    8 januari, 2006 vid 20:12

    Snackade lite om det igen idag och vi kommer försöka åka så vi är där över 6:e juni så slipper man ta den dagen semester. Det blir en vecka.

Sida 2 av 9

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Karpathos…..lite info och bilder

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.