• Karpathos

    Publicerad av anonym-anvandare på 20 februari, 2000 vid 16:30

    Har till slut efter div. våndor bestämt mig för att testa Karpathos vår/sommar (mellan Rhodos och Kreta). Anses som ett av Europas bästa surfområden med osannolikt grym vindstatistik. Uppenbarligen bla en riktigt rå frånlandsvind.

    Valet stod mellan Vasseliki (Lefkas), Zakynthos, Rhodos, Paros, Naxos, Kos och Karpathos. Hoppas Karpathos lever upp till ryktet.

    Har nån testat Karpathos (och kommit hem igen) ?
    Mvh//B

    anonym-anvandare svarade 24 år, 2 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • paddy

    Medlem
    20 februari, 2000 vid 21:18

    Japp

    Karpathos lever lätt upp till ryktet, jag jobbade på ett center där `96.
    Blåser varje dag, dock frånlandsvind. Vanligaste segel är mellan 3,5 och 4,5 under sommaren. I maj kan det behövas både 6 och 7 kvadrat för att kunna segla alla dagar. Du behöver inte vara orolig för att driva till Rhodos om nått skulle pajja. En landtunga sträcker sig framför den vindpinade kusten.

    Vill du ha ytterligare info, skicka mig ett mail; surfersworkshop@hotmail.com
    Annars önskar jag dig en trevlig, blåsig resa.

    ps. Surfstället ligger i ett område som heter Arfiatis, ett gammalgrekiskt ord som betyder “där vinden bor”…

    Paddy

    Surfers Workshop Malmö

  • anonym-anvandare

    Medlem
    20 februari, 2000 vid 22:12

    Hej
    Tack för perfekt information. För en gångs skull har man uppenbarligen valt rätt.

    När ni får in den första leveransen av GTR ca(8,5 – 9,5) skicka ett mail till mig.
    photac@telia.com
    Kan man använda NP Free/Carbon riggar? Eller vad rekommenderar ni?
    Hälsningar
    //B

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.