Senaste nytt Forums Vågsurfing Kåseberga eller Mölle vid SV vind?

  • Kåseberga eller Mölle vid SV vind?

    Publicerad av glennster på 3 februari, 2011 vid 21:39

    Hej!

    Står och väger på att åka till Kåseberga eller Mölle imorgonbitti.

    Funkar Kåseberga vid SV eller VSV vind?

    Tack!

    hoppas vi ses imorgon!

    ____sa svarade 13 år, 2 månader sedan 2 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • ____sa

    Medlem
    5 februari, 2011 vid 21:59

    Jag kan tyvärr bara i efterhand meddela att den västliga vinden byggde upp riktigt fina vågor ute vid skäret, kullahalvön. Svanarna fick iallafall en riktigt spännande tur ute i vågorna.

  • glennster

    Medlem
    7 februari, 2011 vid 10:06
    ____SA;646118 wrote:
    Jag kan tyvärr bara i efterhand meddela att den västliga vinden byggde upp riktigt fina vågor ute vid skäret, kullahalvön. Svanarna fick iallafall en riktigt spännande tur ute i vågorna.

    tack för svaret!

    Jag valde Kåseberga och det var ok där! Främsta anledningen var att jag tänkte att det skulle vara mindre folk där.
    Testade västkusten på lördagen, men trots bra prognoser var det inte mycket att ha tyvärr..

    funkar verkligen skäret vid SV vindar? jag har inte surfat mycket alls på västkusten i skåne, men ligger inte det på “insidan” av halvön mot ängelholm? *med reservation för att jag kan ha helt fel.. =)

  • ____sa

    Medlem
    7 februari, 2011 vid 16:38

    Det är helt riktigt, sydliga vindar fungerar inte men i söndags blåste det väst eller svvvv så att säga och då genererar det stora vågor. Ren sv blir det inte något på. Havsbottnen är unik vid skäret och trycker upp stora vågor. Finns även bra parkeringsmöjligheter nere vid reservatet.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing Kåseberga eller Mölle vid SV vind?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.