Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kass film..men kanske intressant ändå

  • Kass film..men kanske intressant ändå

    Publicerad av lars_k på 1 maj, 2010 vid 18:20

    Riggade upp ett stativ med en kamera imorse innan jag stack ut. Sketförhållanden egentligen (iofs ball ändå), men ville testa “Pan/Crop” i Sony Vegas. Man kan alltså croppa sekvenserna och följa ett rörligt objekt i efterhand när man redigerar. Rätt enkelt att fixa faktiskt. Nu hade jag lite väl utzoomat i kameran så det hade kunnat varit fler pixlar att jobba med. Ska zooma in lite till nästa gång.
    Kan bli rätt sjysst och man behöver ingen som står på land o filmar! Behöver bara ett större batteri, tog slut efter 1 timme i kylan…

    Kolla: [ame=”http://vimeo.com/11379041″]Stony reef 2010-05-01 on Vimeo[/ame]

    doc svarade 14 år sedan 5 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • basse

    Medlem
    1 maj, 2010 vid 18:44

    Kul funktion tycker jag. Verkar funka riktigt bra också.

    När var du på vattnet? 5.5 / 90l eller?

  • lars_k

    Medlem
    1 maj, 2010 vid 19:44

    Japp, Basse. 90L o 5.5. Perfekt kit att guppa runt med. Var på vattnet mellan 06 o 09.

    Ska rigga kameran igen en dag med fetare vågor!

  • macedu

    Medlem
    1 maj, 2010 vid 20:22

    Alltid kul med lite filmer….behöver ju inte vara masthögt alltid 😀
    Kul funktion oxå :smirk:

    /mac

  • ola-h

    Medlem
    2 maj, 2010 vid 07:24

    Kul “filmprojekt”. Det skulle ju blir ännu mer “action per minut råfilm” med lite fler seglare på vattnet.

    Sedan måste jag säga att jag trots “sketförhållandena” blir rejält seglingssugen av filmen. Det är något speciellt med att se film från sin “hemmaspot”.

  • lars_k

    Medlem
    2 maj, 2010 vid 07:33

    Kul Ola! Denna gången var jag helt solo (förutom en vågpaddlare och en kajakgubbe…). Men blir vi ett gäng följer jag seglare efter seglare som kommer in på pärlbandet. Kan ju bli en Åsa-styles-film för fanken!

    Jag är nog lättroad, men det var jäkligt kul trots sunket. Varje våg blev ett litet projekt och faan va svårt det är att få till vågridningen när det är så smått och dessutom tunn vind…

  • ola-h

    Medlem
    2 maj, 2010 vid 07:57

    Ja det är en speciell utmaning, helt klart. “Been there, done that”…men gör det gärna igen.

  • doc

    Medlem
    2 maj, 2010 vid 08:08

    Skulle ha varit där med min 7’8″ o kört om jag inte varit så sjuk. Nästa vecka kanske… Måste lära mig vågrida pråmen 🙂

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kass film..men kanske intressant ändå

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.