Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kauli’s senaste vapen inför Cabo Verde!

  • Kauli’s senaste vapen inför Cabo Verde!

    Publicerad av arnout på 27 januari, 2009 vid 17:33

    Kolla här:

    http://www.windmag.com/News/2154-exclu-des-nouveaux-jouets-pour-kauli.html (“It’s obviously very new and very hot and it’s on Windmag.com; the new toys for KS made by Quatro. The Brazilian boosts obviously new tails on his wave boards just before the Cape Verde contest. The other PWA riders will respond, but the question remains. One thing is certain, we didn’t say anythting”)

    Detta är antagligen Kauli’s senaste brädor inför PWA tävlingen på Cabo Verde.
    Mycket intressant: swallow tail, duck tail, gunny, platt…

    Comments??

    jesper_b svarade 15 år, 3 månader sedan 9 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • mag

    Medlem
    27 januari, 2009 vid 20:12

    Shit pomfritt!

    Och han är tillbaka, eller vad man nu ska kalla det?, på Quatro KT shape. Ett vinnande koncept? Ser ut som mitt hembygge från 88, bara bredast punkten bakflyttad lite grann. Swallowtailwinger, som musik i mina öron. Antal fenor???
    /Magnus

  • htn

    Medlem
    27 januari, 2009 vid 20:58
    Mag;527623 wrote:
    Shit pomfritt!

    Och han är tillbaka, eller vad man nu ska kalla det?, på Quatro KT shape. Ett vinnande koncept? Ser ut som mitt hembygge från 88, bara bredast punkten bakflyttad lite grann. Swallowtailwinger, som musik i mina öron. Antal fenor???
    /Magnus

    Swallowtailwinger…
    Nu blir jag lite lätt nostalgisk. Minns min Fanatic HotRat -84 (295). Den hade “swallowtailwinger”. Mittfena och assymetriska thrusters…
    /HTN

  • mag

    Medlem
    28 januari, 2009 vid 05:28

    Ja, det är rätt. Min 88 var rounded pintail igen, med thrusters. Det var en 85a tror jag? Min första egna bräda. Byggde även en 240 sw tail winger.
    /Magnus

  • ola-h

    Medlem
    28 januari, 2009 vid 06:16

    Jag har aldrigt byggt en swallow tail. Inte förrän nu – bara lackningen kvar på min egendesignade fast Mauibyggda bräda, så förhoppningsvis kan jag prova den till helgen.

    Wingers…? Har sina poänger, men jag är skeptisk. Det vore dock intressant att veta vad grabbarna tror att den megaraka tailen på swallowtailbrädan skall ge för egenskaper.

  • mes

    Medlem
    28 januari, 2009 vid 07:34

    @arnout 527598 wrote:

    Kolla här:

    http://www.windmag.com/News/2154-exclu-des-nouveaux-jouets-pour-kauli.html (“It’s obviously very new and very hot and it’s on Windmag.com; the new toys for KS made by Quatro. The Brazilian boosts obviously new tails on his wave boards just before the Cape Verde contest. The other PWA riders will respond, but the question remains. One thing is certain, we didn’t say anythting”)

    Detta är antagligen Kauli’s senaste brädor inför PWA tävlingen på Cabo Verde.
    Mycket intressant: swallow tail, duck tail, gunny, platt…

    Comments??

    Får man verkligen tävla med så ful bräda? Dagens dummaste kommentar …jag vet men jag har abstinens…

  • sinker

    Medlem
    28 januari, 2009 vid 10:03

    Quatro och JP… jag får inte ihop det. Please, kan någon insatt förklara vad jag missat.
    /sinker

  • lars_k

    Medlem
    28 januari, 2009 vid 10:19

    Proffsen kör på customs med klibbor från sina sponsorer. Sen kan det vara olika från gång till gång om det är Teboul, Nelson, Sosa, Wentzel, Horney eller nån annan shaper som bygger plankorna.
    Intressant med Kauli är väl att han lyckats övertyga Teboul att bygga plankor till honom igen, trots han bytte spons från Quatro till JP. Kanske får han betala fullpris för sina customs precis som vi andra..? 😉

  • imported_macts

    Medlem
    28 januari, 2009 vid 19:40

    @Lars_K 527704 wrote:

    Proffsen kör på customs med klibbor från sina sponsorer. Sen kan det vara olika från gång till gång om det är Teboul, Nelson, Sosa, Wentzel, Horney eller nån annan shaper som bygger plankorna.
    Intressant med Kauli är väl att han lyckats övertyga Teboul att bygga plankor till honom igen, trots han bytte spons från Quatro till JP. Kanske får han betala fullpris för sina customs precis som vi andra..? 😉

    Utan att egentligen ha en aning så gissar jag att kauli kan få en hygglig rabatt hos Quattro då det ändå är en rätt fet logga som sitter på brädan, är ju faktiskt hygglig PR…

  • ola-h

    Medlem
    29 januari, 2009 vid 00:44

    För att återgå från brädshaper-rider-sociologi till de faktiska brädorna….

    Man kan ju undra vad tanken är. Wingers används ju dels för att göra tailen smalare men kanske framför allt för att kunna skarva ihop två kurvor av olika karaktär. På swallowbrädan syns det t ex väldigt väl att en “böjd” framdel skarvats med en “rak” bakdel. Att göra så utan en winger mellan skulle se mycket märkligt ut.

    Men sånär som på att båda brädorna har wingers och en outline som är rejält kurvig framför wingersen är det ju väldigt olika i tailen. Den ena är som sagt i princip spikrak. Den andra mer normal. För mig känns det lite som om det är två experiment för att helt enkelt se vad som händer.

  • arnout

    Medlem
    29 januari, 2009 vid 02:48

    ola, jag visste att du skulle svara…. vi får helt enkelt se vad spin-offen bli från detta. så klart för extremt för oss mera dödliga vindsurfare…. men klart intressant.

  • jesper_b

    Medlem
    29 januari, 2009 vid 06:54

    Jag var grymmenära att köpa en stor lättvindstwin från Swift nu senast på Maui. JP-grafik och KT-shapad. Jag frågade vad han tyckte skiljde KT från Nelson som han ofta kör. Han tyckte Nelson hade otroligt fina singlefins men att han föredrog KTs twins som enligt honom kändes surfigare, mer intiutiva och lättseglade (båda mina KT twins är extremt just så). Det är ju faktiskt KT och Kauli som utvecklat de moderna twinsen så att just de har bäst koll är kanske inte så förvånande.

    Att det är olika grafik och shapers lite hur som helst är dock inget att reagera på, snarare normalt. Swift höll även med mig om att Nelsons bräder håller bättre än Quattro customs. Men la till att de ju är billigare. Då har han rätt många 100 dollares rabatt jämfört med oss vanliga turister. Gissar att Kauli har minst lika mycket rabatt.

    /JB

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kauli’s senaste vapen inför Cabo Verde!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.