• Publicerad av anonym-anvandare på 24 juli, 2000 vid 12:46

    Jag har funderat lite över en sak. Efter av att varit en del nere på Haga undrar jag hur Kenneth kan fått sån status som han har. Vad har han gjort egentligen, jag tycker det mest ser ut som han går omkring och röker och ser tjock ut – och säger till folk att de riggat fel eller dyl? Och vad jobbar han med egetligen är han heltidkonsult för smålänningar som behöver hjälp med att rigga? Hur kommer det se ut i framtiden?

    Det måste vara någon som vet, och fler som undrar…

    Jonas Andersson

    anonym-anvandare svarade 23 år, 10 månader sedan 2 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    24 juli, 2000 vid 13:31

    Jag har ingen aning vad pratar om, men det ska bli mycket intressant att se vad du får för svar!

    /Fredrik

  • anonym-anvandare

    Medlem
    24 juli, 2000 vid 13:48

    Kenneth är mannen som ligger bakom all verksamhet som bedrivs på haga! Det är han som har grundat klubben, drivit igenom beslut i kommunen, fixat bidrag, organiserat, ordnat med sponsorer, klubbhus, båtar, parkeringsplats, riggningsytor mm mm mm och som format haga park till det vindsurfingmecka som det trots allt är. Visste du att det i en inte alltför avlägsen historia var det ett nudistbad där surfarna nu håller till… Under de senaste 10 åren har det VARJE år blivit någon förbättring för surfarna på haga park och även om de är många i klubben så är det trots allt Kenneth som till mångt och mycket ligger bakom besluten, visionerna och ordnar med resurserna! Utan Kenneth hade det inte varit någon större skillnad på haga park och på ex. eriksöre som ligger ganska nära…

    Det är helt ok att tycka vad man vill om olika personer men man går INTE ut med sina personliga tankar på en offentlig konferens och kastar skit på varandra! Det hör till normal uppfostran att visa lite respekt och hänsyn och när man inte har någon koll på nångonting är det bäst att hålla sin lilla mun stängd på offentliga platser! Tycker du ska ha en lite mer bakåtlutat attityd till allt och alla, ut och surfa istället och sluta bry dig om andra så kanske även du kan sprida lite glädje på stranden och allt blir mycket roligare!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    24 juli, 2000 vid 13:55

    FAN ta dig!
    Karbon-KENTA är kung!

    STOFFE

  • anonym-anvandare

    Medlem
    24 juli, 2000 vid 14:46

    Din idiot.
    Det är bättre att göra nåt på plats än att som du bögdjävel ligga på nätet och hugga.
    Stig fram så kommer vi att se till att du aldrig visar dig på öland mer.
    Haga Surfare
    Och numera onas hatare.

  • rideronthestorm

    Medlem
    24 juli, 2000 vid 22:38

    Håller med på alla punkter.

    Det kanske ser ut som Kenneth inte gör något, det är dock helt fel! Utan Kenneth hade inte ÖWC varit i närheten av den stor-klubb det är idag. Inte ens säkert att det funnits en klubb över huvudtaget. Jag vet, jag har varit med i klubben i 12-13 år och sett vad som hänt. Kenneth (och Sofie för den delen) åker dit och fixar från tidig vår till sen höst. Det kanske inte syns men det är mer jobb än man tror. Visst, du (Jonas) har kanske sett han glida omkring på stranden och kanske påpekat att nån har riggat fel. Vad är det för fel med det? Att säga till nån att dom riggat fel är bara bra, många riggar sina segel helt fel utan att veta om det. Dom brukar bara bli glada att få lite hjälp.

    Jonas, du skriver att du varit en del på Haga och då undrar jag varför du kom till Haga första gången och varför kommer du tillbaka? Hade du hört talas om Haga av andra surfare? Tycker du att klubbstugan är bra att utnyttja? Tycker du att det är skoj när massa surfare samlas och festar på ett ställe? Isåfall kan du tacka Kenneth för att du upptäckte Haga- det är nämligen han som byggt upp det till vad det är.

    Okey Jonas, det är inte lätt att veta hur det ligger till. Men nu när du vet tycker jag du ska be Kenneth om ursäkt.

    /Rider On The Storm

  • anonym-anvandare

    Medlem
    25 juli, 2000 vid 07:17

    Status är något man får av andra människor som uppskattning för man gjort något bra.
    Det får aldrig råttor som ligger på nätet och hugger anonymt.
    Och personangrepp på en konf kan göra att den stängs.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.