Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kevin Ozee totalsågar Hypersonic!

  • januja

    Medlem
    26 februari, 2003 vid 20:03

    Hur många gånger har du seglat HS, segelstorlekar?Har du gjort någon fullfartsgipp?

  • jeppe

    Medlem
    26 februari, 2003 vid 20:46

    Halloj Boman!

    Jag har läst tråden. Som du *board-folket och Speedjanne säger, skall man nog inte jämföra den med en traditionell slalom. Det går nog inte riktigt att jämföra den med någon traditionell design överhuvudtaget.

    En av orsakerna till att jag blev intresserad brädan i fråga från början, var storleken och det breda vindregistret. Anledningen till det är att jag inte har hur mycket plats som helst för alla brädor jag SKULLE vilja ha. Nu skulle jag kunna klara mig med två brädor. HS-en min vågbräda och ett gäng segel. Kalas. Om jag på köpet skulle kunna sätta Getwet på plats vore ju det en sjuhelsikes bonus. grin.gif

    Efter Kevin Ozee rapport började jag dock fundera lite i nya banor. Hur jag än funderade så kom jag bara fram till en sak, som skulle kunna ersätta HS-en och dess breda vindregister. Det vore för mig att dels köpa nån form av formula utrustning samt en slalomutrustning för hårdare vindar, med ens var jag tillbaka till det där med begränsat utrymme.

    Tror att jag skall ta och beställa en HS i alla fall.

    Jeppe

  • getwet

    Medlem
    26 februari, 2003 vid 21:07

    Nu blir man lite undrande……..såg filmen som speedjanne länkade till fram och tillbaka antal ggr och blir lite fundersam. En till som inte stänger och skotar hem ordentligt!!!! Kanske beror det på överriggat, hoppas det.
    Om inte kanske det precis som Kevin beskriver i sitt inlägg inte går att lägga in den femte växeln……Jag hoppas innerligt att det inte är så för det vore trevligt om vi kunde hitta en brädform som klarar det mesta. Vad jag syftar på är ett tidigare inlägg där man klart ser att seglaren inte täcker….och det gör man inte heller i denna film men det kanske finns förklaringar förhoppningsvis.
    Vore trevligt om vi snart ser ett inlägg eller en film/bevis på att det går att täcka och se till att grejerna kan köras ultimat.

  • jeppe

    Medlem
    26 februari, 2003 vid 21:22

    Vi kanske får vänta så länge som till sommar i Fituna när jag fräser om dig! ‘garv’

  • getwet

    Medlem
    26 februari, 2003 vid 21:26

    Polerar på MTX:n och RRD:n samt trimmar in riggarna för en kommande tvekamp på Fituna. Ska även köpa cement i morgon för kommande ändamål enligt telsamtal….. tongue.gif

  • jeppe

    Medlem
    26 februari, 2003 vid 21:32

    Då skall jag leta efter lite flytlina så vi säkrar upp de de permanenta förankringarna vid fituna cool.gif

    Vi syns på vattnet till helgen, bokstavligen!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    27 februari, 2003 vid 18:56

    Svar till getwet.
    Det är jag som kör på videon och jag lovar att jag var mäkta överriggad. När jag kör mot kameran så även om man inte riktigt får den känslan på skärmen så kan jag säga att det var hemskt mycket tryck i seglet… adrenalinet sprutade ur öronen.
    Om ni har närhet till fiskebäck så är det bara att ringa oss på surfcompaniet så får ni testa den. Gärna när det blåser överriggad 6.0, då är det riktigt kul!
    Mvh Anders

  • getwet

    Medlem
    2 mars, 2003 vid 10:24

    Promise….jag ringer när jag närmar mig Fiskebäck vilket jag kommer att göra ett antal ggr under våren. Och jag hoppas innerligt att brädan verkligen är vad den påstås vara för det vore ett rejält lyft för “avdelningen” köraskitenuralltsådetknakaribitarna. Och kanske kan vi få se slalom med realistisk utrustning återuppstå, den bästa av tävlingsfomer.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Kevin Ozee totalsågar Hypersonic!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.