Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kicker n’ slide Demotillfälle redan Fredag

  • Kicker n’ slide Demotillfälle redan Fredag

    Publicerad av milkman på 13 september, 2007 vid 21:33

    Vi tar med en drös Ozone Instinct kites för demo i Lundåkra imorn (Fredag 15/9) från ca 14:00. Framför allt har vi med oss Edge och Sport.
    På lördagen blir det troligen två stop, en i typ mynningen lr liknande och en på vågspot. Har med överflöd med småkiter så det finns tillfälle till test då med.

    Det är 20% på alla nya Instincts resten av året, och nu kommer vinden. Vad sägs om en ny jkomplett 5:a för stormarna för ca 6000? Vi tillverkar i egen fabrik, det gör att vi kan få dem ca ett halvår tidigare. Och det känns väl tidigt att komma ut med en 2008 i februari:) Nu kan du köpa samma generation kites som 2008orna, fast mycket billigare.
    7946747e679f9e9ffdee8ef40726ce28.jpg
    Vi tar med några småkiter ifall någon vill investera i rätt grejjor över helgen.

    milkman svarade 16 år, 6 månader sedan 7 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • skotten

    Medlem
    13 september, 2007 vid 22:33

    Ahh awesome you are getting down Jens, look forward to catching up with you mate, the last time we met wasnt exactly on a beach huh!.

  • milkman

    Medlem
    14 september, 2007 vid 07:06

    Passerade precis Linköping. Nu är man bra sugen att komma ut på vattnet.
    Skotten, du kan ju inte skriva “the last time we met wasnt exactly on a beach huh!” på ett publikt forum. Hur ska alla andra tolka det? 🙂

  • skotten

    Medlem
    14 september, 2007 vid 09:00

    hahaha doesnt help when I add that I was all oiled up.

  • matte_c

    Medlem
    8 november, 2007 vid 18:13

    Några nyheter om ozone 2008’orna?

  • budokai

    Medlem
    8 november, 2007 vid 18:51

    Det är ju fin fin demo dag imorgon. Vädret verkar till och med vara passande för en 5a

  • haze

    Medlem
    8 november, 2007 vid 18:57

    Till och med nästan överiggad med en 5:A imorgon kanske…

  • samhansson

    Medlem
    8 november, 2007 vid 19:00

    ingen kite imorgon, man behöver nog va 2 för att hålla i hatten.

  • haze

    Medlem
    8 november, 2007 vid 19:03

    Jo det är det jag tror oxå. Annars så är det ett bra tillfälle för The Big Friday eller?

  • milkman

    Medlem
    8 november, 2007 vid 20:31

    haha.. Fint med en en topic som jag skrev typ i September..

    Men faktum är att jag faktiskt skall vara i Habo imorn. Och precis som vanligt blir det typ storm och NV. Som alla andra gånger jag är Malmö!
    Packar 5:an och dräkten, kanske blir surf efter mötena?!

    Just ja. Jo, några saker har kommit fram:
    Light släpps i 14m. Light 9 och 12 har speedats upp en hel del och känns tydligen mer vid liv nu.
    Ny CL på alla bommar, annat depowerep (inget plastskydd behövs). Ny bom.
    Både Edge och Sport har trimmats om lite, några små förändringar i profilen. Sport har trimmats om så den känns rätt även på stranden. Sport 13 funkar även för den som inte väger så mycket nu, kommer lite längre fram i fönstret vilket hjälper om man väger krign 65 (varför man nu ska köra en så stor kite då över huvudtaget?). Ny design (som i färger och paneler, dom ser fortfarande ut som kiter). Det skvallras om en lättvindskite och ett nytt säkerhetssystem också, men det är obekräftat.
    Det är nog allt jag har, vi ska få testa dom i januari men det kommer nog börja läcka lite info sen december för då vet jag att åt minstånde några storlekar skall vara i SA.

  • johanw

    Medlem
    8 november, 2007 vid 20:34

    ser ut o bli typ 18 ms.. :d e du inte kvar på lördagen oxå då? ser ut o bli riktigt fint då..

  • haze

    Medlem
    8 november, 2007 vid 20:36

    Hmm själv så ska man köra bil från Borlänge. Hoppar nog stormen imorgon. Viken kommer nog vara hysteriskt bra men min 5:a har inte kommit än 🙁 Och tror jag är sjukt överrigad med den iaf då det är en Helix. Jens komma upp till Viken och låna ut en 5:a till mig?

  • milkman

    Medlem
    8 november, 2007 vid 20:49

    Det är ingen demo denna gång i alla fall, sen september kitar jag själv 🙂
    Men det hade ju iofs varit fett att vara kvar till Lördag, men då hade det ju säkert blåst NV och storm då med – trist att pajja för er så det är väll lika bra att dra hem igen på fredag.

    @Haze 427394 wrote:

    Jens komma upp till Viken och låna ut en 5:a till mig?

    Ja, det hade ju passat bra för dig med en kite med bättre range imorgon. Tyvärr lite långt att ta mig bara.

    Update:
    Äh, nu har jag neggat.. Skiter nog fan i surfet. Kallt och byigt, surfar nästa gång jag kommer ner istället.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kicker n’ slide Demotillfälle redan Fredag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.