Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kita i Stockholm = Crap???

  • Kita i Stockholm = Crap???

    Publicerad av pet på 1 juni, 2004 vid 12:16

    Ser ut som att man kanske måste flytta till Stockholm pga jobbflytt. Går det att få in ett par surftimmar per år i Stockholm alls? När jag varit i Sthlm är det alltid två timmar bilkö ut ur stan. Det går ju inte om man har bråttom till surfet. Hur mycket kan ni “Kisar” surfa?
    Känns som att jag hellre säger upp mig:)
    FAAAAAAAN!!!
    Hån från skåningar undanbedes.

    nilsson svarade 19 år, 11 månader sedan 16 Medlemmar · 30 Svar
  • 30 Svar
  • arnolderik

    Medlem
    1 juni, 2004 vid 12:50

    Din uppfattning stämmer rätt bra faktiskt… Kanske inte 2 timmar till surf men om du ska dra en efm bör du sticka vid 4 för att va på vattnet vid 17.30 om det inte skett olycka eller så för då kan det ta tiiiid! Jag hör väl inte till dem som kör mest här uppe pga att jag jobbar mycket, men jag har väl varit på vattnet i stockholm ungefär 5 ggr iår… kort sagt räkna med avkall på surfet om du flyttar hit, det finns dock endel schyssta spots och bilköer är inget problem på helgerna.kolla http://www.kitenation.se för info om vilka som surfar var och spotguide. Det ska vara jävligt bra lön om du byter skånes stränder mot Sthlms smirk.gif smirk.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 juni, 2004 vid 13:09

    det skall var så pass bra lön att du kan lägga dina semestrar på maui och andra ok surfställen.

    sthlm suger för surf. apelviken och andra ok ställen t om askimsviken kommer du minnas som surfparadis jämfört med sthlm. undantaget är Torö som är mycket bra men långt bort.

    7 år på felsida…. tur att E4 finns.

  • wipeout

    Medlem
    1 juni, 2004 vid 13:20

    Du bör seriöst överväga att byta jobb. Det är väldigt svårt att bara komma ut en eftermiddag. Det händer att nån lyckas men det är sällan som alla faktorer stämmer. En timme till surfet är kort tid. Sandstrand (över 10 lång och 3 meter bred) är lyx. Spotarna som finns fungerar ofta bara i +/- 10 grader vind.

    Jag hade flyttat hem till skåne vilken sekund som helst om jag hittat nåt jobb där…

  • svan

    Medlem
    1 juni, 2004 vid 14:09

    Själv tittar jag på jobb i Skåne trots att man får utstå bräket. Det är bara att konstatera att det är fel sport på den här sidan.

    Flytt int!

    s

  • honk

    Medlem
    1 juni, 2004 vid 14:51

    Haha, fy fan vad värt det känns att ha köpt tre stycken nya EH kites i söndags och idag få reda på att hela kontoret skall flytta till sthlm.. Som tur är är det inte förrens senhösten så man har ett tag på sig att köra här på våran vackra västkust (såvida man inte skiter i att åka till sthlm då)

  • pepa

    Medlem
    1 juni, 2004 vid 16:27

    AAAAAAAAAAAAAAahahahahahahahahahah!!! Va fan Peter du kan ju inta dra!! Det fattar du väl själv. Flytta till Brasilien eller nåt gött istället, har hört att det är bättre än Teddybears Sthlm.

  • pet

    Medlem
    1 juni, 2004 vid 16:34

    Jag vet. Har grym ångest. Grymt jobb eller kita. Ett val som kommer gräva hål på hjärnan. Göteborg rules!!
    (Om någon skåning läser detta och känner till ett ledigt jobb för en datorgrafiker i skåne kan jag tänka mig att flytta neråt oxå.) Skåne rules!!!

  • villjam

    Medlem
    1 juni, 2004 vid 16:47

    Men pet.. vem ska köra ut mig till finkusten till hösten då?? .. och drar honk också måste jag hitta ett nytt mongo att dela lya med :/ .. hrm, iofs.. jag kan ju vakta honks 3 EH kites medan han är i sthlm. Lär ju ändå inte ha någon användning för dom där wink.gif .. muahahahahaaaaa

  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 juni, 2004 vid 17:18

    vafalls!

    ni får starta eget grabbar! det måste va den bästa lösningen. vill inte att Pet ska försvinna med min luva till ståååckkholm.
    /Metallifredd crazy.gif

  • pepa

    Medlem
    1 juni, 2004 vid 19:04

    Det va ju en grym ide! Starta eget, tjäna storkovan o jobba från Brasil.

  • rambo_johnson

    Medlem
    1 juni, 2004 vid 19:44

    fan e götet så jevla mycke bättre igentligen? aningen närmare till varberg iofs…

  • leftcoaster

    Medlem
    1 juni, 2004 vid 20:12

    Så länge ni slipper kite-meckat Borås kan ni vara glada..ska bli jävligt skönt i Vbg i sommar

  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 juni, 2004 vid 20:29

    Jag tycker synd om er (och min luva e mig kär) så jag t o m har tänkt till ordentligt och kommit på ett företagsnamn och en slogan:
    ->:HonkPet:<-
    “SOFTware from the SOFT guys”

    Tacka mig inte nu…bjud med mig på kiteresa när ni e storm-rika…(fattar ni? storm=vind=bra för kite smile.gif)

    /Metallifredd

  • honk

    Medlem
    1 juni, 2004 vid 20:46

    Snacka valångest, usch och fy… kastar ut krokar överallt just nu för att se vad som finns att erbjuda.

    Stockholm verkar ju vara sug vad gäller surf.. Här i gbg har det ju blivit en hel del efter-jobbet-surf.

    Man kanske kan sälja sin kropp vid rosenlund eller andra långgatan.. Man har ju lyckats svara till den ganska bra med hjälp av surfingen wink.gif

  • Kjellorix

    Gäst
    1 juni, 2004 vid 22:09

    Skaffa en båt att bo på, och åka till spotsen med, fint ute i skärgården.
    Då finns det en hel del att välja på, men det kotar förstås en del soppa.
    Om inte segelbåt på saltsjösidan, gärna på en båtklubb eller brygga lite utanför.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kita i Stockholm = Crap???

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.