Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kita i Stockholm = Crap???

  • kitelife

    Medlem
    2 juni, 2004 vid 07:09

    Ehhh segelbåt kanske ? kostar inte så mycket ( att driva frammåt ; ) och man kanske kan använda kiten som spinacker ????

    //Pan

  • nn4an_mike

    Medlem
    2 juni, 2004 vid 09:32

    http://www.infocare.se/recruitment/show.asp?id=jsled0404 <--- Jobb i malmoe , ta det och rädda din fritid !!!! Mvh Micke

  • anonym-anvandare

    Medlem
    2 juni, 2004 vid 13:50

    Ni som flyttar till Sthlm: medtag motorsåg och jävligt mkt sand.

    /D

  • honk

    Medlem
    2 juni, 2004 vid 13:53

    Hur lång tid tar det att ta sig till öland eller gotland från stockholm?.. Är det bökigt? Kostar det mycket pengar?

  • curry

    Medlem
    2 juni, 2004 vid 13:54

    ta gärna med lite vind också

  • pet

    Medlem
    2 juni, 2004 vid 14:35

    Tack för alla tipsen. Vi får fortsätta att kolla alla möjligheter utom flytt till sthlm.
    Har alltid med lite sand i fickorna, så jag tömmer dem när jag kommer fram. Vind kan jag bara skapa när jag ätit på nån dålig pizzeria.

  • dakant

    Medlem
    2 juni, 2004 vid 16:35

    Svar till:


    Hur lång tid tar det att ta sig till öland eller gotland från stockholm?.. Är det bökigt? Kostar det mycket pengar?

    [/ QUOTE ]
    Öland ca 5 timmar i bil om det inte är köer…
    Gotland 200-400/pers t&r. Bil knappt 500. Båten tar typ 4 timmar. Kolla http://www.gotlandsbolaget.se/
    Tobbe

  • dakant

    Medlem
    2 juni, 2004 vid 16:37

    Svar till:


    Hur lång tid tar det att ta sig till öland eller gotland från stockholm?.. Är det bökigt? Kostar det mycket pengar?

    [/ QUOTE ]Men på Öland blåser det ju inte…har varit där 2 långhelger nu…7 dagar å fått typ 4 timmar surf…HAT!!!

  • honk

    Medlem
    3 juni, 2004 vid 07:23

    Vad jag har förstått så kan man få en hel del najs surfing på gotland.. Var där en vecka förra sommaren och då blåste det inte ett skit, men dagen vi var tvugna att åka hem började det blåsa
    Om man timear in vinden och är fyra stycken som tar bilen med färjan över helgen så är det ju fett som satan smile.gif

  • pet

    Medlem
    3 juni, 2004 vid 07:32

    Du vet lika väl som jag, Honk, att med endast helgsurf tynar man ganska snabbt bort. Se bara på de friska pajkarna nere i skåne, dom får ju sin dos med surf hela tiden. Danmark har en fin ruljans på porrindustrin har jag hört, och där blåser det massor. Ett fint alternativ om man kan prata med endast vokaler.

  • walle

    Medlem
    3 juni, 2004 vid 07:39

    Svar till:


    Vad jag har förstått så kan man få en hel del najs surfing på gotland.. Var där en vecka förra sommaren och då blåste det inte ett skit, men dagen vi var tvugna att åka hem började det blåsa
    Om man timear in vinden och är fyra stycken som tar bilen med färjan över helgen så är det ju fett som satan

    [/ QUOTE ]
    …jag tror det var dig jag mötte på stan(Visby) samma dag som jag kom till gotland, du sa då att ni inte fått nån vind och skulle åka hem dagen efter, kan bara berätta att det var kanooon vindar uppe vid ekeviken på fårö samma dag som ni satte er på färjan smirk.gif grin.gif

  • honk

    Medlem
    4 juni, 2004 vid 07:50

    Det stämmer nog.. jag stötte på ett par kitesurfare på Gotland..

    Som sagt, vi var uppe och ute vid vattnet vid åtta på morgonen varje dag… inte en sekund fick vi surfa..

    Men jag vill ge Gotland en andra chans.. skall ju dit en sväng i sommar smile.gif

    Det roligaste var ju att det hade blåst nästan varje dag i Göteborg medans vi var på Gotland, och när vi kom hem igen så slutade det blåsa här.. haha

    Jag säger bara, “Pohlman, passa sig!”

  • villjam

    Medlem
    4 juni, 2004 vid 08:52

    Läste på en hemlig prognossida (som alltid stämmer) att mellan den 12-18 juli, ska det blåsa exakt 10m/s, varje dag mellan åtta på morgonen och 22 på kvällen… fan vilken tur alltså. Det är ju precis då vi ska dit. wink.gif

  • kitelife

    Medlem
    4 juni, 2004 vid 17:35

    sorry men *LoL* kunde inte låta bli…

    själv flyttar man från Hgb. för att det är för långt från “spotten” och vaddå jobba ska det va nödvändigt ?

    //Pan

  • nilsson

    Medlem
    4 juni, 2004 vid 18:14

    Men Pan där är bra spots i HBG! och inte knöfullt med folk! Perfekt

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kita i Stockholm = Crap???

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.