Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Kita i thailand?

  • Kita i thailand?

    Publicerad av ols3n på 6 augusti, 2006 vid 11:43

    Tjenare!

    Morsan har bästämt sig att bjuda hela familjen på ett par veckors semester i thailand… och som nybliven kitare måste jag naturligtvis fråga om nån vart där och kitat? isåfall var? Eftersom vi inte beställt resa så är familjen nog ganska flexibel angående vart i thailand vi hamnar eftersom jag och min bror båda räknar med att kunna kita 😉 så om nån har några über-spots eller bara vet nånstans man kan kita så e jag tacksam för svar 🙂 Piiiz

    hussla svarade 15 år, 6 månader sedan 10 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • gusto

    Medlem
    6 augusti, 2006 vid 12:15

    Kolla: http://www.kitethailand.com/ Har själv kitat på phuket samt Koh lanta, Koh Samui skall också funka har jag hört. Kolla även http://www.kiteboardingholidays.com

  • casper

    Medlem
    7 augusti, 2006 vid 06:32

    Vilken tid på året?

  • ols3n

    Medlem
    7 augusti, 2006 vid 16:40

    Det blir nu runt november-december-januari….

    Thx Gusto will do 😉

  • casper

    Medlem
    8 augusti, 2006 vid 07:59

    Nov-Dec til Apr är det östkusten som gäller samt öarna på den sidan.
    Nov-Dec till Feb är det NO monsunerna sen är det SO bris fram till slutet på April.

    Rekommenderar Hua Hin och Koh Samui. Finns kitecenter på båda.

  • sourra

    Medlem
    30 augusti, 2006 vid 14:29

    Är det överkomliga kostnader för att släpa med sig sin utrustning ned eller ryker halva semesterkassan redan där?

  • simoneburgess

    Medlem
    19 september, 2006 vid 16:45

    Jag har kiteat lite på Phuket. Finns fina spots där, men såg bara två andra kiteboarade på hela Phuket. Dock var jag där i somras under lågsäsong. Vindarna skiftar gansak kraftigt under årsperioderna (duh), så jag rekommenderar att du ringer(på skype, billigt)/mailar Roger Kamala (killen som har hand om KiteboardingiAsia, såg länken högre upp) och frågar honom. En mycket trevlig kille som säkert tipsar vilken sida av thailand man får bäst vind på när ni ska vara där mm.

  • nightkite

    Medlem
    6 oktober, 2006 vid 09:30

    Chumpon på östkusten verkar bra tycker jag, nån som vet? Har inte lyckats få tag i ngn objektiv vindstatistik ännu…

  • ville

    Medlem
    8 oktober, 2006 vid 17:23

    Jag gick nybörjarkurs på Hua Hin. De hade ett surfcenter där och det var många kitare. Har inte riktigt koll på hur bra vindarna var eftersom jag var nybörjare. Vindarna kom iallfall varje eftermidag och la sig framåt kvällen.

  • mrfuckface

    Medlem
    29 november, 2006 vid 17:15

    någon som har koll på vilken storlek på kite som är aktuell på koh samui i feb?

  • bjorte

    Medlem
    20 oktober, 2008 vid 21:08

    @Gusto 324638 wrote:

    Kolla: http://www.kitethailand.com/ Har själv kitat på phuket samt Koh lanta, Koh Samui skall också funka har jag hört. Kolla även http://www.kiteboardingholidays.com

    Hej! Hur var det att kitea på Koh Lanta? Funkar det med vind mellan nov-feb? Finns det ställen på östra sidan som är ok? Ska jag ta med grejjor eller inte, hmmm – tacksam för tips!

  • hussla

    Medlem
    31 oktober, 2008 vid 17:06

    @NightKite 339504 wrote:

    Chumpon på östkusten verkar bra tycker jag, nån som vet? Har inte lyckats få tag i ngn objektiv vindstatistik ännu…

    Jag va i Chumpon för ca 2 år sedan. Stället va riktigt soft, inte alls samma turistkänsla som Hua Hin och phuket. Stranden är riktigt lång, ligger en liten restaurang i ena änden och bungalows (med varierande kvalitet) in mot land. När vi va där va majoriteten av folket på stranden thailändare (inte mycket folk på stranden heller). Det ligger ett kitecenter där som drivs av en holländare vid namn Robert. Han har även byggt upp andra aktiviteter kring resorten som kajakpaddling, hiking och landboarding så det finns o göra vindstilla dagar också. När vi va där i april va vinden riktigt kass. Enligt folk jag pratade med är det bäst kring jul, då det även kan byggas upp fina vågor (har jag dock ingen förstahandsinformation om). Summa summarum en riktig pärla. Va där i april, vet inte hur det är under högsäsong. Ta en sväng dit och återberätta gärna om hur det va! jag är i alla fall jävligt sugen på att återvända när det blåser bättre.

    //Petter

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Kita i thailand?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.