Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies kita på djupt vatten?

  • kita på djupt vatten?

    Publicerad av anonym-anvandare på 1 mars, 2005 vid 16:30

    kan man kita på djupt vatten eller måste det vara så grunt så att man kan stå,altså lårhöjd jag undrar detta derför där jag bor utanför uddevalla där har jag aldrig sett kitare bara vindsurfare eller vakbords.

    ric svarade 19 år, 2 månader sedan 8 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • george_jung

    Medlem
    1 mars, 2005 vid 17:28

    kan man kita så kan man kita på djupt vatten. annars e de bra att börja i rätt grunt vatten eftersom man tappar mycket höjd i början. lättare att få upp draken också om man tappar den..

  • walle

    Medlem
    1 mars, 2005 vid 19:02

    jag kör mestadels på djupt vatten, man e inte så bortskämd med bra spots i norra småland tongue.gif

  • patrikol

    Medlem
    1 mars, 2005 vid 19:31

    Det är klart att man kan kitea i djupt vatten fördelen är ju att om du gör ett misstag så är ju risken minimal att du skall slå dig men det blir lite lurigare att få tag i brädan eller få upp kiten om du nu får ner den i vattnet.

    Nu har ju dom flesta tillverkarna infört en 5e lina och då är det ju busenkelt att få upp kiten igen oavsätt om du bottnar eller inte.

    Är du nybörjare så är det bästa om det är midjedjupt eller lite mindre då kan du både bottna och risken för skador om du hamnar i vattnet inte så stora, men många gånger har man inget val och då får man ju kite på djupt vatten.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 mars, 2005 vid 21:12

    ja ja det var en knäpp fråga från mej!men jag vet inget om detta bara lite om vindsurfing tepåse

  • patrikol

    Medlem
    1 mars, 2005 vid 21:13

    Finns inga knäppa frågor bara dumma svar! smile.gif

  • pjoter

    Medlem
    3 mars, 2005 vid 18:03

    de finns några nissar runt uddevalla som kitar vet jag. kika runt lite på forumet så kan du nog hitta dom. Jag kommer nog köra lite utanför uddevalla i sommar tror jag om man nu inte fastnar här nere på dom bra spotsen.

  • mrmille

    Medlem
    18 mars, 2005 vid 22:44

    jo, men ha flytväst
    Det kan vara jobbigt att simma efter ett par timmar på vattnet.

  • junior

    Medlem
    21 mars, 2005 vid 11:12

    Åk till lidköping och lär dig på vänern. Finns några riktigt bra ställen att lära sig på. Att börja på djupt vatten är inte att rekommendera. Vet inte vart man ska rigga kiten i uddevalla, får nog åka lite längre ut är juh risk för ganska byiga vindar inne i viken. Men kom till vänern å hälsa på oss så lär vi dig smile.gif

  • ric

    Medlem
    27 mars, 2005 vid 22:30

    testade lite på unda i dag. blev jävla tokig på att jag inte fick upp draken ur vattnet så lätt igen. finns det inte någon bra sida att läsa om vattenstarter?? med och kanske även utan shift har två bommar..

    jag är föresten en av de som håller till i Uddevalla är helt grön men delar gärna bensin, är sälskap eller dyl om någon vill åka någon dag!
    0736-525175 -> MVH Ric

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies kita på djupt vatten?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.