Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kita på Gotland 13.-22 juli

  • Kita på Gotland 13.-22 juli

    Publicerad av pipe69 på 4 juli, 2001 vid 15:40

    Hejsan!

    Kommer att vara på Gotland fr.o.m. nästa fredag och hoppas på några kite- och vindsurfdagar.

    Är det någon som kan rekommendera bra kitesurfställen?? Jag läste om Tingstäde träsk (insjön) som ska vara långgrund. Finns det träd runt omkring?? Hur byigt blir vindarna där??

    Tofta som vindsurfställe går nog bra för kiting också???

    Andra rekommendationer från någon som känner till ön??

    Det kanske finns t.o.m. andra som ska dit under samma tid. Vore kul att ses och kita tillsammans.

    Jag väntar på inlägg!

    Ingo

    pipe69 svarade 22 år, 11 månader sedan 2 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    5 juli, 2001 vid 10:26

    Vi ska dit under samma tid, men vi funderade på att dra upp till fårö och sudersand under några dagar, typ 13:e till 17:e… Sudersand är juh långgrunt och fint, så där borde det funka bra… Vi är dock nybörjare, så vi skulle tjäna massor på att åka med nån annan… Maila så kan vi kanske komma överens om nåt. cyklo@crosswinds.net = calle

  • anonym-anvandare

    Medlem
    5 juli, 2001 vid 19:53

    Tja, jag har landställe på Fårö, åker dit imorgon. Huset ligger ungefär 500m från sudersand. Jag ska ta en kurs i kitesurfing på Fårö. Häng på!!
    Hälsningar Peter

  • pipe69

    Medlem
    7 juli, 2001 vid 07:58

    Tja Peter!

    Sudersand – skall det betyder att det finns t.o.m. kiteskola på fårö?!?! Själv vill jag bara åka, kursen gick jag redan i våras i Tarifa när det var is i hela Sverige än :-).

    Ska nog åker upp till Sudersand i alla fall. Kör en Wipika Airblast 11,8 (blå-vitt) och en Drops Slash Bidi (gul-vit). Hoppas vi ses

    Ingo

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kita på Gotland 13.-22 juli

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.