Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kita på Maui

  • Kita på Maui

    Publicerad av johanneslarsson på 19 mars, 2006 vid 08:21

    hallo boys,.
    jag tänkte komma ifrån det här landet nu och dra till maui i två månader och jobba som voluntär på en skola., (mat och boender gratis och hjäpa till och klippa gräs),. jag ska bo i Paia som staden verkar heta., någon som har varit där och kan berätta lite? det jag undrar mest är hur det brukar blåsa och hur mycket? vanliga kitestorlekar samt hur mucket det kostar att hyra eller köpa där nere? om det finns många surfchoppar kanske begagnat?. jag har en 16 drake från 05, (lite stor eller) och en tablasbräda från 05. är det någon ide att släpa med sig prylarna ner? eller är det bätre att köpa där nere och kränga när man kommer hem?

    x3m svarade 18 år, 1 månad sedan 7 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • eklov

    Medlem
    19 mars, 2006 vid 10:45

    Hej!

    När det gäller kitestorlek är nog 16 lite för stort. det jag har hört är att det blåser en massa på maui. Det finns troligtvis massa att köpa ndr. Har själv aldrig varit på maui, men var på oahu i höstas. Neilpryde har butik på maui, kolla in deras hemsida http://www.neilprydemaui.com och kolla under “used” (om du vill köpa något beg.) du kan även köpa nya drakar där (cabrinha). På oahu var det dyrt som tusan att hyra grejer, kan tänka mig att det samma gäller maui.

    Eller kan du kolla in http://www.craigslist.com USA´s motvarighet till blocket.
    http://honolulu.craigslist.org/cgi-bin/search?areaID=28&subAreaID=0&query=kite&catAbbreviation=spo&minAsk=min&maxAsk=max

    där finns det lite grejor oxå.

    johanneslarsson wrote:
    hallo boys,.
    jag tänkte komma ifrån det här landet nu och dra till maui i två månader och jobba som voluntär på en skola., (mat och boender gratis och hjäpa till och klippa gräs),. jag ska bo i Paia som staden verkar heta., någon som har varit där och kan berätta lite? det jag undrar mest är hur det brukar blåsa och hur mycket? vanliga kitestorlekar samt hur mucket det kostar att hyra eller köpa där nere? om det finns många surfchoppar kanske begagnat?. jag har en 16 drake från 05, (lite stor eller) och en tablasbräda från 05. är det någon ide att släpa med sig prylarna ner? eller är det bätre att köpa där nere och kränga när man kommer hem?
  • johanneslarsson

    Medlem
    19 mars, 2006 vid 13:52

    tack för svar., jag får la lämna draken hemma då, men tar nog med mig bräda och sele i alla fall, det kostade 80 dollar att ta med sig surfgrejer men gratis att ta med musikinstrument, och tur som jag hade så fick kiten brädan presis plats i min syntbag,, hoppas dom inte kollar i den bara. någon som vet va dom brukar köra med där nere?

  • hugeo

    Medlem
    19 mars, 2006 vid 15:21

    haha syntbag det låter gött det… chilla hårt på maui…

  • orvar

    Medlem
    19 mars, 2006 vid 16:53

    Skönt, du lär få köra mycket. Du har hamnat på rätt sida av ön nära Hookipa där de Stora grabbarna Vindsurfar. Tror bara att Kitesurfing är tillåten där vid speciella tillfällen. Lanes bredvid levererar också Masthöga vågor men du slipper nog en del argsinta vindsurfare. Hela kusten är full av superbra vågställen. Kitebeach ligger i ena änden ca 1-1,5mil bort vid Kanaha om jag minns rätt. Skall du åka från mars och framåt så behöver du en liten drake…
    Jag vindsurfade där när Naish “R5” var det hetaste man kunde ha så det var ett tag sedan…

    Ride on…

  • johanneslarsson

    Medlem
    21 mars, 2006 vid 06:24

    shit, masthöga vågor, jag som bara har kört på snö innan., jag började iof i höstas men lärde mig aldrig att åka riktigt, så jag har lärt mig på snön, finns det nybörjarställen där nere?, när man söker lite på forum och internet och så verkar det som att alla vindsurfar där, men jag får vell se.

  • mrmille

    Medlem
    21 mars, 2006 vid 10:47

    http://www.kitebeaches.com/kitebeaches/search.php

    sök på maui
    verkar finnas en del

  • steffo

    Medlem
    21 mars, 2006 vid 12:08
    johanneslarsson wrote:
    shit, masthöga vågor, jag som bara har kört på snö innan., jag började iof i höstas men lärde mig aldrig att åka riktigt, så jag har lärt mig på snön, finns det nybörjarställen där nere?, när man söker lite på forum och internet och så verkar det som att alla vindsurfar där, men jag får vell se.

    Kite beach är bra med ett rev 200-300m ut men launchen är liten och byig. 9-11 kites när traden trycker på.

  • x3m

    Medlem
    24 mars, 2006 vid 09:24

    Tycker verkligen du ska testa vågsurfingen när du är där också.. var ju därför gud skapade Maui…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kita på Maui

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.