Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing kitare i fiendeland ?

  • kitare i fiendeland ?

    Publicerad av nn4an_mike på 17 juli, 2005 vid 22:51

    Tjena !
    Läste ett riktigt schysst inlägg på kitekonfen av en av er vindsurfare och kännde att Nu e det dags att bygga broar !!
    Jag gillar er, ( vindsurfare alltså ) !!!

    Ha det gott alla brädburna vindkrävande vänner, låt oss vinka till varann när vi syns på vattnet.

    Hej från en som har seglet i skyn, men fötterna på marken!!( och alkohol i blodet )

    mvh
    Micke

    zoolander svarade 18 år, 10 månader sedan 10 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • surfen

    Medlem
    18 juli, 2005 vid 06:41

    ja det är rätt… Vi har ju samma intresse vind och vatten. Det är bättre att hålla ihop mot alla som vill ha bort oss från jordens yta.

  • oaxen

    Medlem
    18 juli, 2005 vid 07:24

    Intet nytt under solen. Först var det skidåkarna som inte tålde snowboardåkarna, trots att deras totala numerär gjorde det intressant för anläggningarna att fixa snowparker värda namnet. Sen var det skejtarna som inte tålde rollerblejdarna, trots att deras totala numerär gjorde det intressant för kommunerna att fixa skateparker värda namnet.
    Enter kitesurfing.
    Här på “schlätta” är två av de bättre kajtarna riktiga avfällingar ; ), d v s före detta vindsurfare. Vi, hör och häpna, kommer riktigt bra överens på vattnet.
    Vilka gemensamma intressen(snow-/skatepark) har vi? Jo tillgången till schyssta stränder7vatten. Jag skulle tippa att vi inom ett par tre år har nått samförstånd, ungefär som mellan skid/brädåkare, skejtare/blejdare. Även om snowboard alltid kommer vara lite coolare än skidåkning, skateboard coolare än rullskridskor och vindsurfing än kajting ; ).


    skidor ’68
    skateboard ’77
    snowboard ’79
    rullskridskor ’79 (fast det är för lätt för att vara riktigt roligt)
    vågsurfing ’87
    wakeboard ’88
    kitesurfing ’95 (fast det är för lätt för att vara riktigt roligt, i alla fall på is/snö)

    Den som har roligast vinner!

  • rabbit

    Medlem
    18 juli, 2005 vid 07:49

    “Den som har roligast vinner!”

    Jasså!? Är det tävling? När gick starten?

  • nn4an_mike

    Medlem
    18 juli, 2005 vid 08:11

    fanns det snowboard redan 1979 ? shit vad hopplöst sist man var att lära sig det i så fall… frown.gif

    mvh
    Micke

  • po525h

    Medlem
    18 juli, 2005 vid 08:14

    Svar till:


    Även om snowboard alltid kommer vara lite coolare än skidåkning

    [/ QUOTE ]

    Ledsen att säga det, men du har fel, och jag har rätt smile.gif
    Skidåkare kommer alltid åka snabbare, hoppa högre, göra ballare/svårare trix osv än snowboardåkarna som bara sitter å kyler röven i backen smile.gif

    Nä, ärligt talat så känns det mer som att det är personen på skidorna/snowboarden/brädan som avgör coolhetsfaktorn. Inte vilket fortskaffningsmedel man har valt..

  • oaxen

    Medlem
    18 juli, 2005 vid 10:12

    Nu åker jag i och för sig mer skidor på gamla dar, MEN faktum kvarstår vad gäller coolheten. Därmed inte sagt att det inte är lika roligt, eller t o m roligare, att åka på “motpolen”, lite yin och yang.
    Coolast
    Snowboard
    Skateboard
    Vindurfing
    Vågsurfing (alla brädsporters moder står i en klass för sig själv!!!)

    “Tävlingen” startar när man föds och tar slut när man sluter ögonen för gott. Meningen med livet = ha så roligt som möjligt. Vad man sedan lägger in i “roligt” är upp till var och en.

    1979 byggde vi våra egna brädor. Som pionjär i Bydalen, tidigt 80-tal, var jag tvungen att åka på egentillverkade superkorta skidor i liften.

  • johanc

    Medlem
    18 juli, 2005 vid 21:09

    Yup.. som inbiten telisåkare får jag nog ändå erkänna att en brädknarkare som glider nedför les Grands Montets i solsken efter ett episkt dump ser rätt cool ut. Men! de andra 22 som sakta hasar nedför branten, faller omkull på transportsträckorna och behöver åtta försök för att komma på en släplift sänker ju genomsnittet lite…

    😉

    JohanC

  • sj0gren

    Medlem
    18 juli, 2005 vid 23:58

    Håller med, vi borde bli mer vänligare mot varandra. Jag har verkligen inget emot vindsrufare, jag har själv vindsurfat i 3 år innan jag gick över till kite men kör ändå vindsurfing ibland.

    När man kitear så verkar alla vindsurfare arga på en och ingen hälsar inte ens om man hälsar på dom frown.gif Lite tråkigt.

  • trimmarn

    Medlem
    19 juli, 2005 vid 04:41

    Det är ju hellt klart så att våra “hobbis” är ju lika till 90% det enda som skiljer är väl den på vattnet.. Samma prognostittande och samma optimism det blir nog vind. Kolla konfen. Bomkörningar mm. Numera är jag x-over kite är asgrymt.. men när jag kan plana med freewaven och 6.3 så blir det ju lätt vindsurf. Men det finns många dgr med vind under 10ms oxo.. Förena eder vattenbröder..

  • fred

    Medlem
    19 juli, 2005 vid 09:58

    Svar till:


    “Den som har roligast vinner!”

    Jasså!? Är det tävling? När gick starten?

    [/ QUOTE ]

    Starten gick någonstans då vattnet gick och när pappa klippte navelsträngen!

  • zoolander

    Medlem
    19 juli, 2005 vid 10:42

    jag gillar vindsurfare.. speciellt dom på lbws cool.gif

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing kitare i fiendeland ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.