Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kitare sökes till reklamfilm

  • Kitare sökes till reklamfilm

    Publicerad av filmform på 3 juni, 2013 vid 19:50

    Jag heter Mattias Olsson och jobbar som dokumentärfilmare. Nu söker jag efter en kitare med en intressant story för en reklamfilm för företaget Siemens.

    Vad fick dig att börja kita? Den jag söker ska ha en dramatisk och intressant anledning till att de började. Kanske finns det någon där ute som levde ett inrutat liv med villa, volvo och vovve som de fick spel på. Skilde sig, sålde rubbet och blev beach bum? Eller någon som var mobbad i skolan, som vände sig till kitesurfingen för att få bättre självkänsla? Eller någon från Afganistan som flög mycket med drake som liten, och som börjat kita när de flyttade till Sverige?

    Filmen ska inte vara en vanlig reklamfilm, utan en 3 minuter lång dokumentär. På slutet ska det komma in en ruta där Siemens budskap visas. Budskapet går i princip ut på att Siemens installerat en massa grön teknik i Vellinge kommun, vilket gör att luften är bättre och havet renare (vilket ger superba kiteförhållanden).

    Alla idéer är intressanta. Kontakta mig här eller på mattias@mattiasolsson.com om du har en story du tror kan vara inspirerande för andra, eller om du känner någon vars berättelse du tycker borde komma ut.

    Inspelningen kommer ske på lämplig strand i Vellinge kommun under 7-10 dagar spridda över sommaren. Arvode om 10 000 kr kommer utgå till filmens huvudperson.

    Mer info om mig finns på http://www.mattiasolsson.com

    roggan svarade 10 år, 11 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • tomw

    Medlem
    6 juni, 2013 vid 22:17

    Kitesurfing is the new Golf. Siemens is a bit late. Kite är mossig.

  • t_h_s

    Medlem
    7 juni, 2013 vid 06:36