Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kitare sökes till reklamfilm

  • Kitare sökes till reklamfilm

    Publicerad av filmform på 3 juni, 2013 vid 19:50

    Jag heter Mattias Olsson och jobbar som dokumentärfilmare. Nu söker jag efter en kitare med en intressant story för en reklamfilm för företaget Siemens.

    Vad fick dig att börja kita? Den jag söker ska ha en dramatisk och intressant anledning till att de började. Kanske finns det någon där ute som levde ett inrutat liv med villa, volvo och vovve som de fick spel på. Skilde sig, sålde rubbet och blev beach bum? Eller någon som var mobbad i skolan, som vände sig till kitesurfingen för att få bättre självkänsla? Eller någon från Afganistan som flög mycket med drake som liten, och som börjat kita när de flyttade till Sverige?

    Filmen ska inte vara en vanlig reklamfilm, utan en 3 minuter lång dokumentär. På slutet ska det komma in en ruta där Siemens budskap visas. Budskapet går i princip ut på att Siemens installerat en massa grön teknik i Vellinge kommun, vilket gör att luften är bättre och havet renare (vilket ger superba kiteförhållanden).

    Alla idéer är intressanta. Kontakta mig här eller på mattias@mattiasolsson.com om du har en story du tror kan vara inspirerande för andra, eller om du känner någon vars berättelse du tycker borde komma ut.

    Inspelningen kommer ske på lämplig strand i Vellinge kommun under 7-10 dagar spridda över sommaren. Arvode om 10 000 kr kommer utgå till filmens huvudperson.

    Mer info om mig finns på http://www.mattiasolsson.com

    roggan svarade 10 år, 11 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • tomw

    Medlem
    6 juni, 2013 vid 22:17

    Kitesurfing is the new Golf. Siemens is a bit late. Kite är mossig.

  • t_h_s

    Medlem
    7 juni, 2013 vid 06:36

    Du kan ju kanske trycka in i storyn att kitesurfing är förbjudet på många platser i Vellinge. (Och nu ska vi göra reklam för dem. Kul.) Kolla upp var man får kita innan du letar upp en favorit-miljö/kameravinkel. Troligen får man ändå inte kita där.
    Kanske bättre att göra en reklamfilm om en fågelfamilj och deras story. Vad som fick dem att bosätta sig just där etc. (Det är mycket fokus på fåglar i Vellinge.)

  • pepa

    Medlem
    7 juni, 2013 vid 06:47

    Så Siemens ska kopiera Samsungs färska reklam? http://www.youtube.com/watch?v=-ewC9YuCWqY

  • pepa

    Medlem
    7 juni, 2013 vid 06:51

    Vi kanske kan få en sansad debatt om fågelskåderiet och kite av kommunen i utbyte mot denna arbetsinsats? Hade varit bra mycket mer värt än 10k.

  • tomw

    Medlem
    8 juni, 2013 vid 22:24

    I thought I would see something funny about this thread. Wheres all the sharp humor? This must be the craziest film idea ever.
    Matthias, you ARE aware that if not for some heroic work by some people there would not be any kiting at all south of Malmö. We would have all had to buy fågelkikare.
    If you make this film the BS meter will be at 100%.

  • roggan

    Medlem
    9 juni, 2013 vid 01:07

    Han som kajtade var duktig men shit vilken dålig reklamfilm dom gjort. Har svårt att tro att nån vill kopiera det. Hade nästan kunnat göra det bättre själv med min risiga kamera och kunskap nära noll när det gäller film.
    En dramatisk anledning till att börja kita? Man gillar frisk luft, havet, naturen, vinden, friheten och sporten.
    Mer dramatiskt än så är det inte.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kitare sökes till reklamfilm

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.