• Kite 12kwm!

    Publicerad av oddma på 18 juni, 2008 vid 14:58

    Tjenare!

    Har en Chabrina 12kwn men undrar hur mycket vind jag behöver ?
    Är inte så stor heller.. 65 kg..
    För såg att det skulle blåsa runt 7-8 midsommar helgen.. Tror ni att det kan gå eller behöver jag en större kite?

    oddma svarade 15 år, 11 månader sedan 10 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • wibban

    Medlem
    18 juni, 2008 vid 15:01

    Det borde mer eller mindre vara en perfekt storlek… om nu vinden verkligen stannar där

  • nic

    Medlem
    18 juni, 2008 vid 15:03
    oddma;475955 wrote:
    Tjenare!

    Har en Chabrina 12kwn men undrar hur mycket vind jag behöver ?
    Är inte så stor heller.. 65 kg..
    För såg att det skulle blåsa runt 7-8 midsommar helgen.. Tror ni att det kan gå eller behöver jag en större kite?

    borde funka från en dryg 5m/s. Gå nu inte ut å va toköverriggad. Oftast om man ser nån tok med 12a ute när alla andra kör 7a så är 9/10 en Cabrinhaåkare av nån mystisk anledning…

    nic

  • gh0st

    Medlem
    18 juni, 2008 vid 15:05

    Precis, en 12:a borde funka från 5 m/s när du väger 65kg. Tycker du borde kompletera med en mindre kite.

  • skotten

    Medlem
    18 juni, 2008 vid 15:39

    rock and roll man, have an awesome weekends kite!

  • denrica

    Medlem
    18 juni, 2008 vid 16:59

    @nic 475958 wrote:

    borde funka från en dryg 5m/s. Gå nu inte ut å va toköverriggad. Oftast om man ser nån tok med 12a ute när alla andra kör 7a så är 9/10 en Cabrinhaåkare av nån mystisk anledning…

    nic

    Skulle vilja se din statistik på det!! Och underlaget!

    /DJ

  • sourra

    Medlem
    18 juni, 2008 vid 22:38

    @Denrica 475984 wrote:

    Skulle vilja se din statistik på det!! Och underlaget!

    /DJ

    Ja verkligen! Hur fan skulle det se ut om folk började publicera icke statistiskt säkerställd information på Steffo? Vad är det för konfidensintervall på dina uppgifter? Och hur stor population har du undersökt? Skärpning!

    :santa:

  • skotten

    Medlem
    18 juni, 2008 vid 22:47

    12’s are totally underrated.. they are too small to be a 14 and too big and slow to be a 10… its a scandal, dont believe anyones advice here.. there are facts everywhere to back up my statement… just google it.

  • hbgkitare

    Medlem
    19 juni, 2008 vid 06:37

    @nic 475958 wrote:

    borde funka från en dryg 5m/s. Gå nu inte ut å va toköverriggad. Oftast om man ser nån tok med 12a ute när alla andra kör 7a så är 9/10 en Cabrinhaåkare av nån mystisk anledning…

    nic

    Det är bara för att Crossbown är en hårdvindsdrake och tål mer vind än andra märke!

  • kvabbso

    Medlem
    19 juni, 2008 vid 06:56
    sourra;476059 wrote:
    Ja verkligen! Hur fan skulle det se ut om folk började publicera icke statistiskt säkerställd information på Steffo? Vad är det för konfidensintervall på dina uppgifter? Och hur stor population har du undersökt? Skärpning!

    :santa:

    he :santa: he :santa: he :santa:

    kör själv cabrinha så kan nog inte lyssna på mig MEN du borde inte var överiggad i sånna förhållanden

  • debkausf

    Medlem
    19 juni, 2008 vid 14:27

    @oddma 475955 wrote:

    Tjenare!

    Har en Chabrina 12kwn men undrar hur mycket vind jag behöver ?
    Är inte så stor heller.. 65 kg..
    För såg att det skulle blåsa runt 7-8 midsommar helgen.. Tror ni att det kan gå eller behöver jag en större kite?

    tycker alla inlägg här e lite konstiga! För att överhuvudtaget kunna uttala sig måste man veta typ och årsmodell, cabrinha har mååånga typer av kites med olika prestanda. Skäms på er allihop! det är ju som att utala sig om hur fort en bmw går!!!!!!

  • gh0st

    Medlem
    19 juni, 2008 vid 14:48

    en bmw är snabbare än en audi! vetenskapligt bevisat, läste det i samma tidning där det stod att en sjöman dör varje gång du tänder din cigg på ett levande ljus.
    Men alla cabrinhas 12:or måste ju ha ok kraft i 8ms för en person som väger 65kg, iallafall de jag kört från 2005 o framåt.

  • debkausf

    Medlem
    19 juni, 2008 vid 21:04

    @gh0st 476228 wrote:

    en bmw är snabbare än en audi! vetenskapligt bevisat, läste det i samma tidning där det stod att en sjöman dör varje gång du tänder din cigg på ett levande ljus.
    Men alla cabrinhas 12:or måste ju ha ok kraft i 8ms för en person som väger 65kg, iallafall de jag kört från 2005 o framåt.

    Sant så sant! men det e stor skillnad på hur länge man kan hålla dom!

  • oddma

    Medlem
    19 juni, 2008 vid 21:39

    Det är en -07a. Ska skaffa en 10 för det trivdes jag med förra året, men så tyvärr så blev min pappas och min kite stulna 🙁

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.