• Publicerad av anonym-anvandare på 9 september, 2003 vid 17:39

Det är så här att jag håller på med windsurfing och vill komplettera de dagar jag inte planar .
    Så vad behöver jag för storlek på kite för att det skall funka i 4-7 m/s och vilken sorts bräda är att föredra?
    ha det // Gurra

anonym-anvandare svarade 21 år, 2 månader sedan 2 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    9 september, 2003 vid 18:24

hur mycket väger du? du ska ha antingen en 16 eller 18kvm och en bräda runt 150-170 är nog bäst för nybörjare.

• anonym-anvandare

Medlem
    9 september, 2003 vid 18:27

70 kg.
    okej, vad kan man få betala för begagnade sådana då?

• anonym-anvandare

Medlem
    9 september, 2003 vid 18:46

5-6000 kanske.

bräda 2-4000.

men asså kulheten ökar kvadratiskt, 12m/s är 4ggr så kul att kitea i som 6…sälj windsurfgrejerna så har du råd med en 12 också wink.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    9 september, 2003 vid 19:12

jo, så kan man också se det, men när det blåser 12 m/s är det riktigt härligt att göra bakåtloopar och delayed framåt.– riktig härlig känsla faktiskt..
    är det lättare att lära sig kita än att lära sig windsurfa?
    ha det// Gurra

• anonym-anvandare

Medlem
    9 september, 2003 vid 19:45

det beror ju på hur man ser på saken. men säg att du har tre dagar med perfekt vind i rad så kan du nog ta höjd efter det. iofs sällan man har det men…

• jott

Medlem
    9 september, 2003 vid 21:17

Sällan det blåser tre dagar i rad? Då har du inte varit på västkusten märker jag..
    kite´s up

• anonym-anvandare

Medlem
    9 september, 2003 vid 21:57

eller så bor jag där. tänkte mer på i somras…och att det blåser BRA

• anonym-anvandare

Medlem
    10 september, 2003 vid 08:14

Windsurfare och kajtare har nog lite olika uppfattning om frasen: -Det blåser!

…men ok, sommaren var väl ingen höjdare i år i och för sig. Våren däremot, den var fin. smile.gif

/Rasmus

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.