Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Kite?
-
Kite?
Publicerad av anonym-anvandare på 9 september, 2003 vid 17:39Det är så här att jag håller på med windsurfing och vill komplettera de dagar jag inte planar .
Så vad behöver jag för storlek på kite för att det skall funka i 4-7 m/s och vilken sorts bräda är att föredra?
ha det // Gurraanonym-anvandare svarade 21 år, 2 månader sedan 2 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
hur mycket väger du? du ska ha antingen en 16 eller 18kvm och en bräda runt 150-170 är nog bäst för nybörjare.
-
70 kg.
okej, vad kan man få betala för begagnade sådana då? -
5-6000 kanske.
bräda 2-4000.
men asså kulheten ökar kvadratiskt, 12m/s är 4ggr så kul att kitea i som 6…sälj windsurfgrejerna så har du råd med en 12 också
-
jo, så kan man också se det, men när det blåser 12 m/s är det riktigt härligt att göra bakåtloopar och delayed framåt.– riktig härlig känsla faktiskt..
är det lättare att lära sig kita än att lära sig windsurfa?
ha det// Gurra -
det beror ju på hur man ser på saken. men säg att du har tre dagar med perfekt vind i rad så kan du nog ta höjd efter det. iofs sällan man har det men…
-
Sällan det blåser tre dagar i rad? Då har du inte varit på västkusten märker jag..
kite´s up -
eller så bor jag där. tänkte mer på i somras…och att det blåser BRA
-
Windsurfare och kajtare har nog lite olika uppfattning om frasen: -Det blåser!
…men ok, sommaren var väl ingen höjdare i år i och för sig. Våren däremot, den var fin.
/Rasmus
Logga in för att svara.