Senaste nytt Forums Kitesurfing Session Kite Böda Sand imorgon söndag 10/10?

  • Kite Böda Sand imorgon söndag 10/10?

    Publicerad av dannilo på 9 oktober, 2010 vid 16:47

    Jag funderar på att sticka till Böda Sand och kitesurfa imorgon förmiddag (söndag 10/10) runt kl.9-10. Är det nån som har lust att hänga med?

    Ni når mig på telefon 0706-935451.

    Ha en go kväll!! :laugh:

    lance svarade 13 år, 6 månader sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • andersr

    Medlem
    9 oktober, 2010 vid 17:09

    Det ska blåsa NV-V så det blir frånlandsvind på Böda. Sen ska det blåsa ca 5 m/s så det är nog ingen större mening att köra. Fast du kanske har en lättvindskite? Kör på andra sidan ön i så fall.

    // Anders

  • dannilo

    Medlem
    9 oktober, 2010 vid 18:35

    Hej!
    Om man ska kitesurfa på andra sidan ön, var är det bäst då? Såg att det inte skulle blåsa så mycket vid Haga Park. Vad tror du om Byxelkrok? Enligt klart.se ska det i alla fall blåsa 5 m/s där. Funkar det tro?

    //Dannilo

  • andersr

    Medlem
    13 oktober, 2010 vid 20:48

    Ursäkta det sena svaret. Kör i Byrum om du är på norra Öland och det blåser västligt. Köpingsvik kan oxå funka men det är bättre på nord.

    // Anders

  • dannilo

    Medlem
    14 oktober, 2010 vid 19:08

    Hej Anders!
    Tack för ditt svar. Är nu tillbaka i Linköping. Men jag åker ofta till Öland så nästa gång så¨
    får jag testa Byrum!

    Ha de gott!
    /Daniel

  • lance

    Medlem
    23 oktober, 2010 vid 09:10

    Byrum (stranden) kan vara bra men det blir knepiga vågor ibland enligt mig. Ganska stora (roligt) men väldigt oregelbundna. Svåra och bökiga på något sätt. 🙂
    Tycker att det verkar bättre ( har aldrig testat) på södra sidan om hamnen där raukarna är men bara fantasin vad som händer med en kite och ens kropp, om man flyger in i dom, har gjort att jag avstått. :/

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Session Kite Böda Sand imorgon söndag 10/10?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.