Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Kite bräda köpes

  • Kite bräda köpes

    Publicerad av kevin_segling på 31 januari, 2008 vid 17:16

    Hej
    jag undrar om det är någon som har en billig nybörjar kite bräda under (2000)
    jag kommer troligtvis använda den till en kite som är ca 9 kvm

    Min längd 155 cm
    Min vikt 48 Kg

    patrikol svarade 15 år, 10 månader sedan 11 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • martent

    Medlem
    3 februari, 2008 vid 20:48

    @Kevin_segling 441909 wrote:

    Hej
    jag undrar om det är någon som har en billig nybörjar kite bräda under (2000)
    jag kommer troligtvis använda den till en kite som är ca 9 kvm

    Min längd 155 cm
    Min vikt 48 Kg

    http://www.kiteflame.se/shop.htm riktigt nica brädor och bättre pris går inte att hitta!

  • rimsson

    Medlem
    3 februari, 2008 vid 20:52

    Mmmm brädorna är riktigt nice, lättare bräda med sån pop går inte att hitta för ett sånt pris:D

  • oharris

    Medlem
    4 februari, 2008 vid 10:23

    Jag har en skywalker 130 från ifjol, perfekt nybörjarbräda som du du tar mycket höjd med lätt! Om du är nybörjare är den perfekt! 2000 pix så är den din!
    // Fredrik 0704150245

  • imported_lars

    Medlem
    17 februari, 2008 vid 14:14

    Fanatic, knappt använd från 2007 130 lång för 1200:- .. (Såld)

  • kevin_segling

    Medlem
    3 mars, 2008 vid 20:45

    tyvärr jag har redan köpt en bräda

  • flippen

    Medlem
    20 mars, 2008 vid 20:49

    Tjenare,
    Jag behöver oxå en nybörjarbräda men är lite större och “fetare”. Jag är 186cm och väger 80kg. Jag har läst i diverse trådar och har fått uppfattningen att jag ska ha en bräda som är ca 150cm lång och 38-40cm bred.

    Stämmer det och är det någon av er som har en bräda som skräpar i förådet som passar på beskrivningen?

  • thorn

    Medlem
    20 mars, 2008 vid 22:16
    flippen;453063 wrote:
    Tjenare,
    Jag behöver oxå en nybörjarbräda men är lite större och “fetare”. Jag är 186cm och väger 80kg. Jag har läst i diverse trådar och har fått uppfattningen att jag ska ha en bräda som är ca 150cm lång och 38-40cm bred.

    Stämmer det och är det någon av er som har en bräda som skräpar i förådet som passar på beskrivningen?

    Jag skulle nog rekomendera en som är mellan 130-140 lång. Du är ju inte särskilt tung.

    Lycka till

  • milkman

    Medlem
    22 mars, 2008 vid 15:31

    mm.. 80 kg, under 140. Helst under 135. En längre bräda är kanske bra, men max i en dag!

  • flippen

    Medlem
    28 juni, 2008 vid 15:03

    jag har köpt en North kite 16kvm för att kunna köra i lättare vindar. jag behöver en nybörjarbräda som passar draken. innan jag köpte kite frågade jag allmänt om brädor och fick svaren:
    – mellan 130-140cm ca 38cm bred.
    – helst under 135cm.
    om jag nu kommer köra i lättare vindar, ska jag ändå sattsa på under 135cm?

  • cortex

    Medlem
    1 juli, 2008 vid 14:56

    För lättvind vill du ha en lättvindsbräda. Finns många exempel på sådana.
    Viktiga saker på en lättvindsbräda: Lite bredare än en vanlig bräda, outlinen skall vara rak eller t.o.m ha lite midja, platt rocker. Helst vill man också ha tippar som flexar en del så att man får lite mer rocker när man kantar i. Det gör att du kan hålla brädan i betydligt mer vind än om du har en stenhård planka.

    De som är en av de erkänt duktigaste på att bygga lättvindsbrädor är Spleene (jag säljer dem… så risken finns att jag inte är helt objektiv i allas ögon 😀 ).

    Du hittar mer info om dem här: http://www.spleene.com
    Du har även Flyboards, som är Spleene fast med Flyboards-grafik (snyggare). Finns på http://www.flysurfer.com under boards.

    För din vikt skulle jag rekommendera Spleene Session 141 (eller Flyboards Flydoor S, som i princip är samma bräda).
    Det är dessutom kul brädor även när du blivit duktig och vill kunna köra lite Freestyle i lätta/byiga vindar.

    /Kaj(Tech)

  • patrikol

    Medlem
    1 juli, 2008 vid 18:06

    @flippen 453063 wrote:

    Tjenare,
    Jag behöver oxå en nybörjarbräda men är lite större och “fetare”. Jag är 186cm och väger 80kg. Jag har läst i diverse trådar och har fått uppfattningen att jag ska ha en bräda som är ca 150cm lång och 38-40cm bred.

    Stämmer det och är det någon av er som har en bräda som skräpar i förådet som passar på beskrivningen?

    Jag kommer att sälja min Naish Thorn 133 08 när 09orna kommer in.

    Vilket är en perfekt bräda till oss som väger som en man. 😉

    Vet dock inte när det blir.

    Kostar visserligen betydligt mer än 2000:- men så är den i absolut nyskick och en 08 som sagt.

    /Patrik

  • sunnebunne

    Medlem
    3 juli, 2008 vid 13:48

    Jag tänkte bara säga att jag letar efter en bräda, väger typ 74.. antar att den ska vara runt 125-135 lång lr nått .. har inte allt förmycket pengar att lägga men runt 2500 är väl målet.. klockrent om den finns i stockholms området 🙂

  • patrikol

    Medlem
    3 juli, 2008 vid 18:36

    @Sunnebunne 479819 wrote:

    Jag tänkte bara säga att jag letar efter en bräda, väger typ 74.. antar att den ska vara runt 125-135 lång lr nått .. har inte allt förmycket pengar att lägga men runt 2500 är väl målet.. klockrent om den finns i stockholms området 🙂

    He He nu börjar det bli tjatigt längden är inte speciellt intressant dom flesta brädor ligger på en längd mellan 130-140 cm vilket passar dom flesta.

    Så skit i längden på brädan det är bredden som är de viktiga minst 40cm eller mer är bäst till nybörjare är man väldigt lätt så kan man klara sig med en någon cm smalare bräda men är man tung så bör man ha minst 42 cm

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Kite bräda köpes

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.