Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing kite camp för 10åring?

  • kite camp för 10åring?

    Publicerad av walle på 14 maj, 2010 vid 15:48

    Ja just det… finns det nått varmt, vindsäkert ställe där man kan ta med sig äldsta grabben 1-2veckor nångång från jan-maj?

    ska ju va hyffsat säkert..
    Han e ofta med mig, kör ännu bara trainerkite, men jag tänkte köra igång på allvar nu!

    ett pluss e om det finns svenska instruktörer.

    kite-for-life svarade 13 år, 11 månader sedan 5 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • pjoter

    Medlem
    14 maj, 2010 vid 19:49

    habo ljung? 😉

  • virena

    Medlem
    14 maj, 2010 vid 20:01
    walle;611656 wrote:
    Ja just det… finns det nått varmt, vindsäkert ställe där man kan ta med sig äldsta grabben 1-2veckor nångång från jan-maj?

    ska ju va hyffsat säkert..
    Han e ofta med mig, kör ännu bara trainerkite, men jag tänkte köra igång på allvar nu!

    ett pluss e om det finns svenska instruktörer.

    Det står januar-maj. Är det nästa år du tänker på? Jag har kört mycket kurser med barn och tycker att det är riktigt kul. Kommer att vara i brasilien i januari kanske lite långt, men finns en grym lagun att lära sig i och fin vind. Januari kan vara lite sämre med vind, men de senaste åren har det blåst riktigt bra, utan att vara för mycket.

  • petting_4

    Medlem
    15 maj, 2010 vid 00:21

    el gouna är det som gäller enligt egen erfarenhet. plattvatten och bra vind mars till nov. var där i oktober o dec. vind 6 av 7 dagar. grymmt!

  • kite-for-life

    Medlem
    22 maj, 2010 vid 08:31

    Aloha Walle,
    Roligt att du vill köra igång med sonen på allvar nu!

    I juni så kör vi igång Kite camp i Portugal. Vi kommer att ha en svensk instruktör på plats, Anders Modin heter han.

    Bor kommer vi att göra i ett nybyggt hus anpassat för kitesurfare tillsammans med andra kitesurfare!

    I huset finns bekvämligheter som Playstation, BBQ, kök, förråd till kiteutrustning, dusch m.m

    Även för den erfarne åkaren som vill ha tips och råd så kommer en kille som heter Tiago Rocha som tävlat och kommit på pallen i KPWT vara där och instruera, har man tur så är även Danilo Nacarato som tävlar på PKRA-touren att befinna sig i huset och ge råd och tips.

    Vill du veta mer maila gärna mig på info@kiteforlife.se så hjälper jag dig gärna eller surfa in på http://www.kiteforlife.se/default.asp?i=264&p=kite&h=2

    Vänligen,
    Oskar Rydén
    Kite for life!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing kite camp för 10åring?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.