• Publicerad av wickwire på 14 maj, 2004 vid 18:12

    Jaha..det e ju här jag ska hålla till (4 dummies) hehehe. Vill gärna få svar på följande:

    1. Har läst att vindarna ibland blåser åt “fel håll”. Vad menas med det?? Frånlandsvind?

    2. Kan man inte kryssa med en kite?

    3. Måste man hålla till vid/på en sandstrand? Går det inte bra med klippor mm som i t ex S:t Annas skärgård?
    (Sand e ju mjukare iofs)

    4. Varför ska man inte kite ensam? Låter ju farligt det här wink.gif

    Mvh, Sampe

    walle svarade 19 år, 11 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • walle

    Medlem
    14 maj, 2004 vid 19:08

    Kite ensam
    #207813 – 14/05/2004 20:12 Svara Quote

    Jaha..det e ju här jag ska hålla till (4 dummies) hehehe. Vill gärna få svar på följande:

    1. Har läst att vindarna ibland blåser åt “fel håll”. Vad menas med det?? Frånlandsvind?
    Svar: Ja, frånlandsvind e inte kul… men det kan också vara HÅRD rak pålandsvind när det är stenar och träd på stranden de e inte kul heller grin.gif

    2. Kan man inte kryssa med en kite?
    Svar: Jo då! Men det kanske inte e lika lätt som med segelbåt eller “segelbräda”…

    3. Måste man hålla till vid/på en sandstrand? Går det inte bra med klippor mm som i t ex S:t Annas skärgård?
    Svar: Det går att kita på dom flesta ställen bara vinden är bra!!! men som nybörjare är det lättare om man bottnar… Jag bor själv vid kusten (Gamleby/Västervik) men det finns NÅGRA bra stränder bl a Hallmare i Loftahammar!

    4. Varför ska man inte kite ensam? Låter ju farligt det här
    Svar: Är du helt grön SKA du inte kita själv… men behärskar du kiten bra så går det! Jag var ute själv i dag(Hallmare)

    Mvh, Sampe

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.