Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kite i Karlshamn / Blekinge

  • Kite i Karlshamn / Blekinge

    Publicerad av chiefn på 5 augusti, 2015 vid 12:59

    Hejsan.

    Jag undrar lite smått om det finns några som Kitar i Karlshamnstrakten och om det finns några bra nybörjarspots?

    Var ute på Nabben häromdagen och det såg väl helt okej ut.
    Är dock rätt ny på denna fantastiska sport så tyckte att det var lite lite plats nu i början.^^

    Så ja, finns det några bra nybörjarspots i närheten av Karlshamn eller är det Torshamn / Norje som är det närmaste?

    Har inte heller vart i varken Torshamn eller Norje ännu utan bara i Lomma & på Haga Park. Mycket folk i Torshamn / Norje? Långgrunt?

    Är även helt själv i min umgängeskrets om att Kita än så länge, så är det någon som vill göra sällskap, säg till! 🙂

    leo74 svarade 7 år, 10 månader sedan 5 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • jackejocke

    Medlem
    10 augusti, 2015 vid 10:37

    Tjena! Jag är från karlshamn och har hållt på med kiteing hela mitt liv, det började när ja var i danmark med familjen för länge sedan. Vi var där denna sommaren och jag köpte en ny kite, på senaste tiden har jag fått mer och mer smak på att flyga så ja har åkt runt på lite olika ställen t.ex som Norje, Mellby strand. Jag funderar på att börja kitesurfa och gå en kurs nästa sommar och jag funderar också över olika ställen man kan vara på och kitesurfa, min familj flyger också kite fast dom är mer intresserade av power kiteing. Jag däremot vill surfa och är ensam om det i mitt umgänge 🙂
    Btw jag hittade en hemsida som kan vara till nytta 🙂 http://spotguide.kicks-ass.net/

  • chiefn

    Medlem
    14 augusti, 2015 vid 06:30

    Grymt. Inte helt ensam i krokarna då alltså^^

    Spotguide.Kicks-Ass har man varit inne på ett par gånger så det får väl bli att välja ut ett spot och testa helt enkelt.
    Ska se om man inte kan ge sig ut i helgen som kommer nu. Ska ju blåsa på rätt bra, nästan i överkant på vissa ställen 🙂

    Jag gjorde min kurs på Öland och Hagapark (Öland Kitesurfers). Det kan jag varmt rekommendera ifall du inte redan bestämt dig för vart du ska ta den. Sjukt grymma ledare och bra vatten, aldrig fel att vara på Öland heller 😉

  • thorn

    Medlem
    30 augusti, 2015 vid 14:20

    Jag bor i Bräkne-Hoby och brukar köra borta i sandviken/Sälvesborg.

    Slå mig en signal nästa gång du ska ut.

    Mvh Niklas
    0768941412

  • arvidl

    Medlem
    9 september, 2015 vid 13:58

    Hej!

    Kul med nytt folk. Bästa tipset är facebookgruppen: Det blåser! Vart åker vi?

    Där finns de flesta kitare/vinsurfare i blekinge och uppdateras kontinuerligt när folk ska ut och köra. Det oftast ganska tomt på spotarna och människorna vill gärna ha sällskap.

    Vi är några stycken i Karlshamn som kajtar. Personligen har det varit dåligt iår. Torhamn är klart hemmaspoten. Ivösjön brukar vi köra ibland. Åhus eller kristianopel kan man köra vid ostliga vindar. Blåser det bra eller sydligt går sölvesborg bra, men det är mycket lä där. Någon gång har i också idiotkajtat i karlshamn. Inget att rekomendera.

  • leo74

    Medlem
    10 november, 2015 vid 15:49

    Tjena!!
    Har precis själv gått kurs och bor i Olofström. Dom gånger jag kommit ut är jag i Sandviken, Sölvesborg.
    Perfekt för en rookie med den långgrund stranden!! Absolut hade allt blivit enklare om man är två, särskilt nu i början av karriären.
    Fredag morgon blir det nog en runda!!
    Mvh Håkan

  • chiefn

    Medlem
    15 mars, 2016 vid 08:58

    Tjena.

    Nu har man varit off detta forumet en hel vinter.
    Äntligen är det dags igen för lite surf.

    Det är ju en del som svarat sen senast jag var inne så jag ville bara uppdatera och säga att är det någon här nere i Blekinge krokarna som vill ha lite sällskap på åkturerna så är jag återigen aktiv 😛

    Släng iväg ett PM 🙂

  • leo74

    Medlem
    29 maj, 2016 vid 04:28

    Jag är på i stort sett när som!!
    Tel: 0708-813900
    Mvh Håkan

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kite i Karlshamn / Blekinge

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.