Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kite i Uppsala?

  • Kite i Uppsala?

    Publicerad av surfgurf på 8 maj, 2009 vid 14:53

    Jag har vart ute med kiten 5 gånger i Umeå nu under vintern och är fast 🙂 Nu flyttar jag till Uppsala till sommarn och undrar om nån vet några sjyssta spots i Uppsalatrakten eller om man kan haka på?

    Tja// Gustav

    jesper-nielsen svarade 12 år, 10 månader sedan 9 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • anden91

    Medlem
    8 maj, 2009 vid 17:06

    Enligt en polare så ska det gå att köra vid krusenberg (Knivsta hållet) ,. även munkholmen sigtuna ska funka dock svårt med kite enligt spotguiden.

    edit: det var morga hage/fredrikslund hann mena. finns på spotguiden.
    http://spotguide.kicks-ass.net/default.asp?Area=1&Page=2&WindDir=0&Platt=0&Surf=0&Grunt=0&KiteLaunch=1&SpotID=274

  • tim-eriksson

    Medlem
    8 maj, 2009 vid 19:13

    Morgans hage vid ekoln 🙂 ! Såg 2-3 st kite’are ute i lördags och någon idag.
    Vi vindsurfare håller till vid Alnäs, http://www.uvk.se men är inte så bra för kite’are där..

    Välkommen till Uppsala!

  • surfgurf

    Medlem
    10 maj, 2009 vid 12:03

    Sjysst. Tack för svaren, ska kolla upp de. Ska bli jäkligt kul å köra på vattnet. Vindsurfar oxå så nått ska ja köra i alla fall 🙂

  • pjoter

    Medlem
    10 maj, 2009 vid 12:05

    prata med Kaj på http://www.kajtech.nu. Alias cortex här och på kitenation. Han har surfat i dom där trakterna i många år.

  • wer

    Medlem
    10 maj, 2009 vid 12:19

    Välkommen till uppsala! Vi är en liten klick folk som kitar i uppsala. Morga ligger bra och nära till stan men annars så är de ju inte allt för långt till både rullsand(gävle) och stockholm om man vill ha variation. Brukar va folk ute och köra nästan varje dag de blåser så de är bara att hänga på! kolla kitenation.se eller hör av dig!
    Cheers

  • vajn

    Medlem
    11 maj, 2009 vid 17:34

    YES!!

    Kaj tipsade mig om Morga hage idag och har hållit mina tummar hela dagen för att det skulle finnas någon i Uppsala som kitesurfade!

    Jag börjar med kitesurf i juni, står och kör åttor med min trainerkite så fort jag får tillfälle atm och siktar på att köra kurs i sandhamn om ett par veckor. Jag som befarade att jag var ensam i stan, men icke! Då ses vi strax boys & girls!!:grin:

  • wikis

    Medlem
    11 maj, 2009 vid 19:17

    Annars så kör ni ner till Grisslehamn, o tar Eckerö linjen över till Åland… Har spots som funkar för alla vindriktningar.

    Wikis

  • cortex

    Medlem
    12 maj, 2009 vid 08:35

    Ah, ser att många redan har svarat. Som sagt, välkommen till Uppsala!

    Bara att slå mig en signal på 070830620 om du undrar något. Morga Hage funkar fint på SSV – V (SV bäst) och det brukar vara alldeles lagom med folk där. Dvs tillräckligt många för att det ska bli skönt häng och tillräckligt få för att det inte ska bli Stockholms-crowded. 😀

    Rullsand är brutalt bra. Och även längre norrut finns mycket fina spots. Åland är helt klart ett alternativ och Gotland är också tämligen “nära”.

    Nästan alla Uppsala-kitare hänger på http://www.kitenation.se så regga dig där också så ser du när folk ska ut.

    Kom ner till Sthm Kiteboards årsmöte/kitepub på Thaiboat imorgon kväll så kommer du att träffa på massor av nya och gamla kitare. Finns mer info på Kitenation om pub’en.

    /Kaj

  • surfgurf

    Medlem
    20 maj, 2009 vid 11:46

    Tack för alla svar. Härligt att det är fler kiteare i Uppsalaområdet =) Hör av mig då jag drar ner från Umeå

  • jesper-nielsen

    Medlem
    11 juli, 2011 vid 20:22

    Tjeanre!

    Är det någon som fortfarande kitear i uppsala?
    Har just börjat och är sugen på att köra en del hemma också:)

    /jesper nielsen

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kite i Uppsala?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.