Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Kite Kreta

  • johan-2b

    Medlem
    4 augusti, 2009 vid 18:15

    Hej
    Har inte varit där själv men kolla in denna länken. Jag tror det finns 15 ställen beskrivna på Kreta.
    http://www.kitebeaches.com/kitesurf/country/Greece.html
    Mvh
    Johan

  • viktor-gbg

    Medlem
    5 augusti, 2009 vid 17:33

    Förra året var jag på semester nära rethymnon på kreta. Ångrade att jag inte tog med mina kites. blåste konstant typ 8-12m/s i en hel vecka. Vet inte om de vanligtvis brukar blåsa där och detta var under slutet av Juli. Där va dock ett beachbreak som va rätt jobbigt o ta sig förbi och varje gång man gjorde de kom badvakterna o vissla efter en. Djupt direkt också.

  • magnussj

    Medlem
    21 juli, 2015 vid 08:05

    Finns ett blåshål längst ut på nord-östra spetsen, förbi Vai och Itanou så långt det går att köra innan det blir militärt område. Där ligger viken på västra sidan (onshore, vinden på sommaren här är nästan konstant NV-NNV). Om man kör försiktigt så kommer man ända ner till en liten launch-beach i södra ändan av viken. Fantastik vind men o-förlåtande om man gör bort sig (liten beach i varje ända men djupt och klippor mellan, körde bara 7’an här).

    Snällare ställe men med sämre vind statistik är Heraklion, Ammoudara där det finns ett pytte kite-center på stranden (de har även uthyrning, 10-12’a borde funka här).

    Elafonissi längs ner på västra Kreta är fantastiskt vackert att kita på men lite lurigt med vassa klippor/korall, finns ett ännu pyttigare kite-center här med några paket till uthyrning. Sämre statistik även här…

    Johan

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Kite Kreta

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.