Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kite med belysning – NightRider II

  • Kite med belysning – NightRider II

    Publicerad av goa_gubben på 19 september, 2003 vid 23:04

    Äntligen en anpassad kite för oss nordbo – NightRider. Vill bara göra er uppmärksamma på att man äntligen annamat de nordiska förhållandena där dygnen inte är så långa och satt strålkastare på kiten. Att det skulle ta så lång tid.Finns att köpa. Håller på att koll agenten för återförsäljning. Tänk att gå ut med startljus på draken.
    Taxa ut och lätta.
    Kung med strålkastare på draken. Fattas bara diskokula i granen så vore lyckan gjord.
    Go jul
    /Goa Gubben
    nightrider.jpg

    gugge svarade 20 år, 10 månader sedan 6 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • goa_gubben

    Medlem
    19 september, 2003 vid 23:21

    Kita norr om bron går inte för sig – den tar all vind. Stoppa bron!!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    19 september, 2003 vid 23:29

    Kanon – Precis vad jag skulle behövt ikväll i Habo. Alla andra drog vid 20.00 men själv fortsatte jag till 23.00.

    Fick visserligen gå in och hämta pannlampan men det fungerade.

    Men sen hände en rolig grej. Precis när jag skulle vända vid ca övre “spoten” ovan Habo (N0) slocknade pannlampan.

    Ja vad gör man om inte en “ponit break”. Surfade i kolsvart mörker tillbaks till Habo….
    Trodde jag ja men när jag slog emot stranden med kropp och själ visade det sig vara Spillepengens soptipp i Malmö. Har i och för sig länge misstänkt att detta är en underskattat “spot” vid nordliga vindar.

    Hur som helst kostade taxin tillbaks till Habo 350 kr men det var det helt klart värt!!!

    /KRTS

  • melker

    Medlem
    20 september, 2003 vid 00:56

    hahahaha..o vem kan goa guben vara hahah har mina aningar…

  • gugge

    Medlem
    20 september, 2003 vid 01:41

    Det ar kul med nykomlingar.

    Jag tror jag skall overtala Goa Gubben att inga i teamet.

    /H

  • anonym-anvandare

    Medlem
    20 september, 2003 vid 07:56

    COOLT ! men det låter lite farligt, ryser vid tanken på vad som skulle kunna hänt om vinden vänt

    Andreas

  • kitelife

    Medlem
    20 september, 2003 vid 08:07

    Hahahahahah det är ju den ökända Peter Bull “waterfoil”

    Good choice!

  • joje

    Medlem
    20 september, 2003 vid 14:15

    Svar till:


    …satt strålkastare på kiten. Att det skulle ta så lång tid.Finns att köpa. …
    Kung med strålkastare på draken. Fattas bara diskokula i granen så vore lyckan gjord.

    Goa hubben: Både Strålkastare och discokula fanns ju som standardtillbehör utan extra kostnad för bara 700 spänn på LiftAss 02:or, inget nytt med andra ord. Har hört att 04:orna kommer med doppler-radar och sk. “nightvision controlbar” – perfekt för den mörka årstiden.

    Jo

  • gugge

    Medlem
    20 september, 2003 vid 19:42

    Nightvision kommer pa version -04.3.03

    /H

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kite med belysning – NightRider II

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.