Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Kite med snowboard på vattnet
-
Kite med snowboard på vattnet
Publicerad av anonym-anvandare på 24 januari, 2004 vid 07:06Funkar de att använda en snowboard på vattnet? de skulle vara perfekt när man kör på isen och de kommer partier med öppet vatten eller ränor. Nån som provat?
patrikol svarade 19 år, 7 månader sedan 12 Medlemmar · 15 Svar -
15 Svar
-
Såg på eurosport förut där det var några galningar som droppade från typ en 300 meters uberbrant backe, när de sedan kom ned var det en stor frusen sjö där de hade gjort upp en vak, det va rätt många som kom över vaken faktiskt (typ 20 meter brett öppet vatten) och det var rätt många som inte riktigt kom fram ..det va vad det gick ut på, att komma över alltså
-
Det funkar att köra över vakar. funkar säkert att surfa lite längre sträcker också bara du är riggad, se bara till att vara på jävla grunt vatten!
-
hur bra tätad e en snowboard egentligen? kanske inte e så bra att prova på sommaren om allt sväller upp o exploderar o sånt
-
eehh,, duvet snö… det är ju vatten och vad har man en snowboard till?
-
jo, så tänkte jag med men sen när jag fråga en kompis om man kunde prova o köra på vatten me hans pulka så sa han att den skulle svälla o grejor. det blir ji iofs lite annan påfrestning o sänka ner den i vatten än att det rinner av lite, menmen, finns bara ett sätt att ta reda på det
-
Kan man kitea med en skateboard så går det säkert ännu bättre med en snowboard.
-
För att riktigt demonstrera hur tråkigt jag har denna fredan kan jag säga att jag hittils har skummat igenom ALLA… inlägg … och tyckte det vore kul att svara på ett av de sista … som skrevs januari 2004…. bara för att visa att historien upprepar sig och att vi pratar om ungefär samma grejjer… fast nu kommer svaren…
Under “sökes” kommer jag snart även lägga upp en förfrågan efter ett eget liv….
-
Snoewboard funkar självklart att köra på vatten men varför?
Vill man riskera livet genom att sätta kiten i vattnet och ha båda fötterna fast i en bräda med vinterkläder på sig?
Varför prova när man vet att det funkar dåligt (inga fenor och för mycket flex i brädan) snowboarden blie som ett s i vettnet flexen finns inte bara i tipparna utan även i mitten mellan fötterna.
har man ett bar sätt att bli fri från brädan om man måste simma så sjunke den grattis. -
Är nog mer en kul grej för att kolla vad som funkar och vad som inte funkar. Men det går väl lika bra att ha på sig en torrdräkt så det borde ju inte vara något problem.
Logga in för att svara.