Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kite med spänning.

  • Kite med spänning.

    Publicerad av j-g på 16 augusti, 2006 vid 21:33

    I måndags fick man uppleva lite extra spänning i kiten :cool2: då den blev statiskt av en ganska mörk måln som gick förbi söder om lundåkra. Urladdningen som gick genom kiten och enda ner till bommen var tillräckligt för att nästan inte kunna hålla i bommen:crazy:
    Slutsatsen av det hela är att även om det kommer ett mörkt moln av mindre kaliber en bit ifrån dig så gå upp på land och skit i och kita en stund. Det kan sluta illa.

    eagletech19 svarade 17 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • skotten

    Medlem
    17 augusti, 2006 vid 10:35

    waaaaah, scary stuff.

  • hbgsurfer

    Medlem
    17 augusti, 2006 vid 17:29
    J.G wrote:
    I måndags fick man uppleva lite extra spänning i kiten :cool2: då den blev statiskt av en ganska mörk måln som gick förbi söder om lundåkra. Urladdningen som gick genom kiten och enda ner till bommen var tillräckligt för att nästan inte kunna hålla i bommen:crazy:
    Slutsatsen av det hela är att även om det kommer ett mörkt moln av mindre kaliber en bit ifrån dig så gå upp på land och skit i och kita en stund. Det kan sluta illa.

    Det menar du inte!

  • j-g

    Medlem
    17 augusti, 2006 vid 20:48

    Tja Marcel!!

    Ja det killade en del i handflatorna 😀 Det var även en som fick en del roliga effekter när han skulle upp på land, då började det slå gnistor mellan fötterna och marken på han

  • eagletech19

    Medlem
    17 augusti, 2006 vid 21:34

    Det låter som vissa tycker det är ball ,men ta det lungt när det vankas mörka moln mina vänner:smirk:
    Jag vill inte gå på en kitares begravning för det var ball att köra så det slår gnistor om fötterna.
    Energin från en blixt kan lyfta en 5 ton tung elefant mer än 18 kilometer upp i luften.
    Info:illustrerad vetenskap Nr 12
    Ha en go dag på havet mina vänner:smile:
    Mvh Roger Ö

  • j-g

    Medlem
    18 augusti, 2006 vid 03:03

    Nää jag menar inte att det är ballt utan att det var en vardag med lite spänning i 😉

    Det är klart som fan att man inte ska utmana naturens krafter för mycket. När det lilla molnet kom så var det redan för sent att göra ngt.

    Jag skrev detta för att folk ska ha kännedom om att det faktiskt kan hända. Många har inte hört talas om att man kan få stötar när man kitar.

    Måste påpeka att det inte var ngt åskväder när vi var ute i

  • eagletech19

    Medlem
    18 augusti, 2006 vid 11:04

    Gött:grin:

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kite med spänning.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.