Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Kite och vågsurf resa??

  • Kite och vågsurf resa??

    Publicerad av jimbo på 20 oktober, 2010 vid 20:03

    Hej!!

    Skulle bli skitglad om ni kan tips om en del länder och spots som man kan kitesurfa eller vågsurfa eller kanske både och på samma ställe. Det ska inte va allt för dyrt att åka dit och det ska va varmt. Tiden som jag ska åka är någon gång i december eller januari.
    Leverera lite info nu;)!

    Tack på förhand!

    Mvh Jimmy

    happymagnus svarade 13 år, 5 månader sedan 7 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • debkausf

    Medlem
    21 oktober, 2010 vid 16:26

    punta preta, cap verde

  • tropic

    Medlem
    25 oktober, 2010 vid 03:44

    Jag drar till marocko hela december. Jag fick min biljett (enkel) för 1000 spänn. Häng med!

  • hannis

    Medlem
    31 oktober, 2010 vid 18:56

    Den tiden har vi varit i Brasilien (Cumbuco) och det var sjukt bra men vinden avtar lite under januari. Vietnam blir det den här vintern. Sydafrika kommer igång också kring den tiden. Men de hjär ställena är bäst för kite, inte för vågsurf. Har också surfat på Bali just den här tiden, men du kan inte räkna med vind i samma utsträckning där. Å andra sidan bra vågsurf…

  • grodanboll

    Medlem
    17 november, 2010 vid 17:29
    Tropic;637067 wrote:
    Jag drar till marocko hela december. Jag fick min biljett (enkel) för 1000 spänn. Häng med!

    Var köpte du den?

  • tropic

    Medlem
    25 november, 2010 vid 18:47
  • grodanboll

    Medlem
    27 november, 2010 vid 20:16

    Jävligt sugen… Vad gör man annars i Marocko? Vad kostar boende, mat å sånt?

  • tropic

    Medlem
    29 november, 2010 vid 14:54

    Har inte så stor koll, jag bara drar. Jag räknar med att äta lokalmat för en tjuga och bo för under hundringen natten iaf…men vi väl se =)

  • grodanboll

    Medlem
    30 november, 2010 vid 15:16
    Tropic;640896 wrote:
    Har inte så stor koll, jag bara drar. Jag räknar med att äta lokalmat för en tjuga och bo för under hundringen natten iaf…men vi väl se =)

    Nu när du är på plats kanske du kan lämna en liten rapport om väder, mat å boende? 🙂

  • mejan

    Medlem
    7 december, 2010 vid 09:06

    Vart på Bali ska man kajta (gå kurs) om man är nybörjare (gick en nybörjarkurs på öland i somras)?
    Ska dit över jul och nyår.
    Skulle vara fränt att lära sig vågsurfa också, är det kutabeach som gäller då?

  • happymagnus

    Medlem
    7 december, 2010 vid 20:57
    Mejan;641582 wrote:
    Vart på Bali ska man kajta (gå kurs) om man är nybörjare (gick en nybörjarkurs på öland i somras)?
    Ska dit över jul och nyår.
    Skulle vara fränt att lära sig vågsurfa också, är det kutabeach som gäller då?

    Kurs bara vid Sanur vad jag vet. Se http://www.bali-kitesurfing.org/index.html för vågsurf är Kuta populärt läroställe. Kolla även Dreamland. Och så finns det hundra ställen till…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Kite och vågsurf resa??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.