Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kite- och vindsurfingapp för iPhone och Android

  • Kite- och vindsurfingapp för iPhone och Android

    Publicerad av oscarlj på 29 april, 2012 vid 21:56

    Jag skrev tidigare ett inlägg på vindsurfing konfen om en spotguide (för vind- och kitesurfare) jag utvecklade till iPhone och Android.
    Nu är den äntligen klar så alla som vill kan ladda hem den genom att söka på spotguide i respektive app store, eller gå in här:
    http://www.spotguideapp.com

    Den finns i 2 versioner, en gratis med lite reklam och en som kostar några kronor. Ni som vill stödja framtida utveckling får gärna välja betalvarianten.

    Hoppas att det finns några stycken som tycker detta kan vara ett bra verktyg för oss surfare.

    oscarlj svarade 11 år, 11 månader sedan 5 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • david-southsurf

    Medlem
    30 april, 2012 vid 06:27

    Skön idé, men appen funkar sådär. Går inte att registrera sig eller logga in, så att man kan editera spots… Uppdatering kanske?

    David – SouthSurf

  • rydstrom

    Medlem
    30 april, 2012 vid 06:29

    Ser bra ut. Såg att det saknas info om några spots, men det kanske kommer? Sen vet jag inte om det bara var min telefon som fick lite lätt cerebral parece men jag kunde inte lägga till favoriter.

    Men annars så tycker jag detta är en app alla surfare ska ha liggandes brevid DMI/FRV/Windguru appen

  • oscarlj

    Medlem
    30 april, 2012 vid 07:00
    David-SouthSurf;687246 wrote:
    Skön idé, men appen funkar sådär. Går inte att registrera sig eller logga in, så att man kan editera spots… Uppdatering kanske?

    David – SouthSurf

    Det ska fungera, dock måste du ha facebook. Har valt att göra en enkel inloggning för att slippa strul med lösenord osv.

    Vad har du för telefon?

  • oscarlj

    Medlem
    30 april, 2012 vid 07:02
    Rydstrom;687247 wrote:
    Ser bra ut. Såg att det saknas info om några spots, men det kanske kommer? Sen vet jag inte om det bara var min telefon som fick lite lätt cerebral parece men jag kunde inte lägga till favoriter.

    Men annars så tycker jag detta är en app alla surfare ska ha liggandes brevid DMI/FRV/Windguru appen

    Tack. Jag försöker lägga in info om de spots jag känner till men du får jättegärna lägga till info på de spots du är på. Bara att gå in på en spot och klicka på “ändra”.

  • walle

    Medlem
    30 april, 2012 vid 14:31

    Har testat att gå in och ändra på en spot men det sparas inte…?
    har ajfån 4

  • oscarlj

    Medlem
    30 april, 2012 vid 14:35
    walle;687296 wrote:
    Har testat att gå in och ändra på en spot men det sparas inte…?
    har ajfån 4

    Hej,

    Jo, det sparas, men det tar en stund innan systemet uppdaterar spotlistan. Om du startar appen och går in och kollar nu borde den vara där?

  • johann-s

    Medlem
    30 april, 2012 vid 21:59

    Min iPhone 4 får också lite hybris av appen, den stängs ned när jag försöker gå in på fliken spots. Lite uppdateringar blir nog riktigt festligt.

  • oscarlj

    Medlem
    8 juni, 2012 vid 22:12

    Först och främst, TACK alla som har köpt appen, lagt in observationer, uppdaterat / lagt till spots!

    Superkul att det är så många som engagerat sig!

    Jag har precis gjort en uppdatering som gör det möjligt att kommentera och säga tack till observationer så uppdatera gärna på respektive app store. Min nästa plan är att få in ny registrering utan facebook och väderdata på varje spot. Hör gärna av er om ni önskar något annat.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kite- och vindsurfingapp för iPhone och Android

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.