Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kite Östergötland

  • walle

    Medlem
    8 juli, 2010 vid 20:36

    Just hemkommen från Danmark, blåser det, vilket det verkar ha gjort i veckan…, så åker jag ut!

  • dannilo

    Medlem
    8 juli, 2010 vid 20:51

    Ohoy out there!
    Åker imrg kl 10:00 från Lkpg. Skulle vara trevligt att träffa dig igen Walle!
    Take care!
    /Daniel

  • alex-json

    Medlem
    8 juli, 2010 vid 21:55

    måndag/tisdag ser mer lovande ut

  • walle

    Medlem
    9 juli, 2010 vid 09:30

    inte optimalt väder för bris och ingen bra prognos i dag men kanske kanske… jag åker ut efter kl14 om det blåser.

    men morgondagen och söndagen ser bra ut 🙂

    Jag åker troligtvis ut “skapligt” tidigt i morgon och badar med alla mina kids, för att sedan surfa när vinden kommer efter 13 😉

    sjukt bra och ofta det blåst den senaste månaden här hemma! 🙂

  • esbjoorn

    Medlem
    9 juli, 2010 vid 11:47

    Tjena Fan va kul med kiteare i lkpg. jag tänkte börja kitea, har tagit kurs och köpt kite å sele bara brädan kvar nu 😀 låter som hallmare är det bästa spottet inärheten. hur långt tid tar det från linkan dit?
    peace

  • dannilo

    Medlem
    9 juli, 2010 vid 21:02

    Helluuuu Surfers!
    Var i Hallmare idag…. lite vind som asss… men men.. Fick åka lite iallafall.. Åker till Hallmare imrg fm. Hoppas på mer vind. Skänkte en tanke till Aiolos (Vindguden) hehe..

    esbjoorn det tar ca 1 timma o 30 min till Hallmare. Var tog du din kurs?
    Ha de kämpeflott!

  • kirre81

    Medlem
    10 juli, 2010 vid 06:10

    Walle gillar din optimism när det gäller prognosen! Tror det kan bli som förra helgen. Vinden kommer vid 15-16 förhoppningsvis.

    Dannilo när åker du ner idag? Är lite sugen på att hänga på ner så om du ser det här innan du drar kanske vi kan styra upp och åka samma bil? du kan väl slå mig en signal om du hinner se det här.

    /Kirre

  • walle

    Medlem
    10 juli, 2010 vid 08:09

    Som jag trodde i går så orkade inte vinden upp sådär värst mycket, låg på 6,5-9m/s mellan kl.12 och 15 för att sedan minska.

    I dag ser det betydligt bättre ut och det börjar redan röra på sig…

    Jag kommer åka ut vid 12tiden, kommer bli sjukt varmt i dag…

  • dannilo

    Medlem
    10 juli, 2010 vid 18:04

    Hello surfers!
    Kul att träffa dig igen walle. Trist med din kite dock! Jag behöver inte telenr till din vän som kommer till Hallmare imrg. Jag o Anders ska åka dit tillsammans imöra, om det e bra mä vind dvs.
    Take care!

  • jonka

    Medlem
    11 juli, 2010 vid 18:58

    Blev det något åkt idag? Jag tänkte nog försöka ta en sväng ner efter lunch imorgon om vinden blir bra.

  • dannilo

    Medlem
    11 juli, 2010 vid 19:07

    Hej hej!
    Japp, det blev en tur idag. Det var jag,anders o Andreas. Vinden kom efter kl 16:00 idag.
    Det går nu bättre o bättre för mig, åker längre o längre hehe…

    Har du köpt en ny kite?

  • walle

    Medlem
    11 juli, 2010 vid 21:06

    Lagade kite fram till kl.15, åkte ner och badade en stund med kidsen efter det, då blåste det minst 12m/s i viken!!!(hade spenderat kvällen och hela dagen med att fixa kiten så jag kände att jag inte kunde dra iväg direkt…)

    Så det blev lite för sent för Hallmare, körde hemma i byn i stället mellan kl.17.30-20 🙂

    Tycker det e för varmt för att jobba så jag har tagit ledigt fram till Torsdag… lär väl blåsa lika bra om värmen håller i 🙂 så det lär bli Hallmare om eftermiddagarna/kvällarna

  • kaptenen

    Medlem
    12 juli, 2010 vid 11:29

    Tjena, jag ansluter mig till skaran villiga östgötakitsurfare, stationerad i lkpg men jobbar i borensberg till 1600 varje vardag. har bil och är förbannat sugen på att komma igång med drakandet igen så om någon ska iväg och köra sen em/kvällssurf (om det är möjligt så här långt inåt landet) får ni gärna dra iväg ett sms till 070 4940534 eller ringa om klockan slagit 1600, om du hittar vinden skjutsar jag dit dig så att säga 🙂 Jag är på exakt alla dagar så tveka inte, hör av er när vinden kallar! (f ö har jag aldrig kört i östergötland förut så jag har inte den blekaste var man kan köra)

    MVH Jakob

  • dannilo

    Medlem
    12 juli, 2010 vid 17:53

    Välkommen till S.V.Ö (Skaran villiga östgötakitesurfare) Jakob 🙂
    Det vore jättekul om vi kunde synka varandra så vi kunde dra iväg för att kitesurfa!
    När jag/vi ska ut så kommer jag att ringa dig!
    Jag har tele 0706-935451
    /Daniel

  • walle

    Medlem
    12 juli, 2010 vid 21:05

    Hallmare kommer nog bli bra i morgon… upp till 10m/s och varmt, troligtvis sjukt bra bris på det 🙂

Sida 4 av 10

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kite Östergötland

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.