Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Kite på IS
-
Kite på IS
Publicerad av anonym-anvandare på 16 december, 2002 vid 09:48Är det någon som har testat? Om ni har testat har ni några tips ? Kan man använda vanliga hockeyrör eller måste man ha några andra typer av grillor?
Tacksam för alla svar!
kitesweden svarade 21 år, 10 månader sedan 3 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
tjena..
Har för mig att jag hittade nån film på nätet där nån körde kite på is. Han körde vanliga hockeygrillor och verkade funka bra.
Det är väl bara att prova sig fram.Ha det!
-
-
Långfärdsgriller med en telemarkpjäxa e klart bäst.
som drake har man en foil 3-5kvm. -
Tack för svar, jag skall testa i helgen om det blåser. Jag har ingen foil utan kör med en wipika 8,5. Jag har hört att man inte skall pumpa dem allt för hårt när man kör på snö och is.
-
Hej !
Vi på dacon har kört endel på is och vi rekomenderar:
Förhöjda långfärdsskridskor (skridskoseglartyp) samt slalompjäxor !
Det regerar, eftersom det blir otroligt stabilt och man kan kantställa ordentligt !
Vi har tagit fram egna modeller som fungerar kanon !/Mvh Lars http://www.dacon.biz
-
HEJ
Var ute på en liten sjö här i halland i tisdags
tänkte att jag måsste prova.. snörade mina hockey rör och drog upp kiten … och åkte iväg som utav bara fan…
det blåste knappt att min kite hööl sig uppe men det var då fan va man kunde åka snabt med skrillor på..jag kan tänka mej att det är optimalt med ett par rejäla långfärds typer..
för ibland så släppte fästet o man satte sej på röva sen åkte man vidare på den ett bra tag, innan “kraften” tog slut..
det var ascoolt iallafall.. fast hoppa gjorde ont i knäna,
Is är hårt tyvär
-
Vi har faktiskt diskuterat om att ev sälja skridskor utan slalombindningarna då. Om du är intresserad så kan vi fixa fram ett par !
Hockey rör funkar också, MEN dom börjar vobbla när det går lite fortare och det är inte särskillt kul
/Mvh Lars S
Logga in för att svara.