Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kite på Mälaren

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 augusti, 2002 vid 13:32

    Tjena,
    Jag pluggar i sthlm men min familj bor i västerås.
    Jag brukar vara i västerås ganska ofta pga det, men har inte hunnit kita något i traken…
    finns det några bra ställen häromkring? har letat men inte hittat något som fungerat…

    Erik.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 augusti, 2002 vid 13:37

    Jag vet inte så noga om det finns några bra platser, det har varit taskigt med vind, men det är ju en stor sjö, vind från sydväst borde ge stabil vind att ge sig ut i. Lögasrängen skule nog funka, bra plats att starta kiten, relativt fritt.
    /Erik

  • anonym-anvandare

    Medlem
    19 augusti, 2002 vid 13:03

    I Enköping (2.7 mil) finns det ett ställe som heter Bredsand. Där har jag testat och det funkar.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    25 februari, 2003 vid 14:07

    Hejsan, jag bor i Västerås och har nyligen köpt utrustning och är väldigt sugen att komma ut och testa grejorna lite. Finns det någon organiserad verksamhet i Västerås?
    Funderar på att åka ut en stund i morgon på förmiddagen. Vart är det lämpligast att vara?

  • surfrille

    Medlem
    25 februari, 2003 vid 16:54

    Hallå,
    Vi är ett gäng som brukar hålla till vid Framnäs nu på vintern och där funkar det såklart utmärkt att köra sålänge isen ligger kvar. Sommaren blir värre då det endast finns små ytor på de flesta platserna i Västerås för att starta på men Lögarängen är nog den bästa ytan men där blir det trixigt när bad säsongen drar igång.

    Får reka vidare men annars lät Enköping som ett bra alternativ som nämndes tidigare när vattensäsongen drar igång. Det finns ingen organiserad verksamhet ännu men det är på-g som det låter, såg att ‘Stickan’ var inloggad så han kan säkert berätta mer kring det.

    Mvh Rickard

  • stickan

    Medlem
    25 februari, 2003 vid 17:18

    Jo jag och Rille snackade ju lite i lördag om att man skulle kunna integrera en kite sektion i JKV precis som vi har en surf sektion. Om vi ses på isen till helgen skulle vi ju kunna snacka lite om det. Jag sitter i styrelsen så jag kan ju framföra de önskemål som dyker upp.

    ser förövrigt ut som det kan bli lite vind till helgen!
    Flerdygnsprognos mälaren:
    Tor: Mellan ost och nordost, 1-4 m/s Dygnets högsta vindhastighet 4 m/s.
    Fre: Mellan nord och nordväst, 1-4 m/s Dygnets högsta vindhastighet 4 m/s.
    Lör: Syd, 1-4 m/s Dygnets högsta vindhastighet 5 m/s.
    Sön: Syd, 3-6 m/s Dygnets högsta vindhastighet 6 m/s.

    Mvh Stefan

  • stickan

    Medlem
    25 februari, 2003 vid 19:55

    Som Rickard sa så är vi ett gäng som kör på vintern, är nog fler än 10 vid det här laget!! I stort sätt är alla vindsurfare på sommaren. Vi kör oftast vid Framnäs/Mälarparken.

    Är du intresserad att dra igång verksamhet är du välkommen!! JKV (JolleKapsegalrna Västerås) Vi är ett 30 vindsurfare i JKV och det blir fler och fler, det vore jätte kul om det kunde bli en kite sektion också!!

    Ring om du vill ha sällskap, får se om jag har tid nu i veckan men till helgen blir det nog köra av!! Eller om du har funderingar om JKV

    Mvh Stefan
    070-594 11 73
    83 00 13
    eller maila: jkv_surfing@hotmail.com

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Kite på Mälaren

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.