Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Kite runt medelhavet i Juli

Taggad: 

  • Kite runt medelhavet i Juli

    Publicerad av elfuego på 9 januari, 2013 vid 21:32

    Jag tänkte försöka hitta ett trevligt ställe dit jag kan ta med min min familj under sommarsemestern och kombinera sol/bad med kite-surf. Tanken är att hitta nån stad där man kan hyra ett hus för ett par veckor och ha nära till stranden och surfet. Har letat lite på forumet och främst tittat på Spanien och Grekland, i Spanien har jag läst om ställen som La manga och Tarifa där man kanske kan hitta hus för uthyrning.

    För att hitta fler ställen att jämföra mellan så tar jag gärna emot tips på ställen runt medelhavet med goda kiteförhållanden och där det också bör finnas hus för uthyrning, alltså spots i direkt anknytning till städer eller tätbebyggda områden. Finns säkert många här som gjort liknande resor som kan dela med sig av sina erfarenheter. Gärna i Spanien eller Grekland, men alla förslag är välkomna!

    Tack på förhand!

    carlsagan svarade 11 år sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • kitekatapult

    Medlem
    19 mars, 2013 vid 06:06

    Trapani Sicilien?

  • carlsagan

    Medlem
    1 maj, 2013 vid 18:20

    @KiteKatapult 708276 wrote:

    Trapani Sicilien?

    Har varit på Trapani början av september 2012 och va mest glad över att det bara va ett par dagar. Det va kul att prova nytt ställe men inte mer. Ingen sandstrand, inga riggningsytor och absolut inget att göra förutom att kita i en lagun som är max 1 meter djup. Maten va god på stället som jag inte minns vad det heter, men det finns ju bara ett ställe så..

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Kite runt medelhavet i Juli

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.